Jag var där i februari. har inget med UCPA att göra men jag vill ändå slänga in en kommentar. Eller flera. Jag blev förälskad i Val Th. På riktigt! Gråter krokodiltårar varje dag eftersom jag inte har råd att åka ner i vinter.
Vid fint väder var det det bästa som hänt mig! La Folie Duce, upplägget, hotellet Langley Hotel Tango perfekt placerat på bargatan, ski in ski out.
Låga moln och lite snöfall, flatljuset från helvetet! Det slutade med att jag åkte med mina rayban aviator i soppan, hittade inget som funkade, såg inte en kontur.
Idag skulle jag inte ens ge mig upp på berget om det vore låga moln där. Möjligen för att dra mig ner i systemet till granndalarna. Näe då skulle jag kolla in ångbastun osv.
Jag måste väl nämna höjden. Brorsan hostade blod i pisten och man blev andfådd av att ta sig från sängen till toan men vi är ju 50+ så där kanske man klarar sig som yngre. Åker jag upp igen blir det acklimatisering school book, ingen alkohol de första dagarna och mycket vätska. Vi gick all in på alla fronter, eller kanske mest på alkoholfronten de första dagarna
Nu grät jag en skvätt igen, Val Th. vann mitt hjärta och jag förbannar dig för att du åker och inte jag. Nästa gång jag åker är det för att besegra berget (och bargatan) och inte tvärt om