val thorens med ucpa

mumak

Ny medlem
val thorens med ucpa
funderar på att åka till val thorens v 1 lr 2. någon som varit i val thorens med ucpa? hur var de: boende, mat, guidning, skiduthyrning, mm? var i chamonix förra året med ucpa och tyckte deras koncept var mycket bra.

val thorens med ucpa
Var där för två års sedan och allt är grymt bra! Bara att ställa sig på brädan, eller vad du nu åker, direkt utanför centret och åka till liftarna. När du ska hem åker du hela vägen till centret. Det ända jag upplevde som negativt var att centret ligger en bit nedanför byn så vill man festa däruppe är det en jobbig bit att gå. Om man inte har lite tur och träffar rätt med någon buss som ska upp till byn.

Skulle inte bangat en sekund om jag vore du.

val thorens med ucpa
Var till Val thorans i början av januari förra året... kan bara säga att det var underbart bra! centret ligger lite taskigt om man ska ut.. men det är bara att ta en taxi upp och ner kan man gå.. riktigt bra åkning.. kan vara lite lite med snö så tidigt bara.. skulle själv åkt tillbaka om de haft en resa den nionde april men nu blir det Val d`Isere istället..

val thorens med ucpa
Hej, ta serre chevaliere istället bästa (fräschast) centret, ligger i backen och i byn. Maten blir bättre framåt onsdag.

Jag har varit på de tre orter Val tho o Val di, endast serre med Ucpa, men jag gillar serre bäst. kanske för att det var 80-200 cm puder där

val thorens med ucpa
skiduthyrning,
Ucpa grejer (ingår) är inte något att hänga i julgranen direkt ta med eget, dyrt att hyra där. Iallafall pjäxor ett måste. Flex på 50 som bäst när jag var där, som att åka i gummistövlar.
Lycka till

val thorens med ucpa
Det är ju vad de är...
Va med dom i Agentiere i påskas.. Där fanns ok utrustning,.. Men ta med allt du har.. Jag använde bara deras skidor (XX).
Vi körde Off pist grupp med en skön guide hela veckan o trots att detta va v 16 så hittade vi orörd torr snö.

När det gäller Val thorens så va ja där v 4 o ska tillbaks v 5 o 6 i år. Vi fick ett rejält puder dump.. O har man guide där kan man hitta cp mycket att åka.. Annars finns det mycket att hitta själv..

Ching

Coffe

val thorens med ucpa
Skall du dit med UCPA nu vecka 5 coffe?

Har nämligen själv bokat då med dem, blir min första resa till både Val Thorens och alperna så det skall bli jättekul faktiskt.

val thorens med ucpa
Tilly sa:
Skall du dit med UCPA nu vecka 5 coffe?

Har nämligen själv bokat då med dem, blir min första resa till både Val Thorens och alperna så det skall bli jättekul faktiskt.
Eeehhhh, sannolikt var det år 2004 det var frågan om.... Men bra bump! :)

val thorens med ucpa
Jag var där i februari. har inget med UCPA att göra men jag vill ändå slänga in en kommentar. Eller flera. Jag blev förälskad i Val Th. På riktigt! Gråter krokodiltårar varje dag eftersom jag inte har råd att åka ner i vinter.

Vid fint väder var det det bästa som hänt mig! La Folie Duce, upplägget, hotellet Langley Hotel Tango perfekt placerat på bargatan, ski in ski out.

Låga moln och lite snöfall, flatljuset från helvetet! Det slutade med att jag åkte med mina rayban aviator i soppan, hittade inget som funkade, såg inte en kontur.

Idag skulle jag inte ens ge mig upp på berget om det vore låga moln där. Möjligen för att dra mig ner i systemet till granndalarna. Näe då skulle jag kolla in ångbastun osv.

Jag måste väl nämna höjden. Brorsan hostade blod i pisten och man blev andfådd av att ta sig från sängen till toan men vi är ju 50+ så där kanske man klarar sig som yngre. Åker jag upp igen blir det acklimatisering school book, ingen alkohol de första dagarna och mycket vätska. Vi gick all in på alla fronter, eller kanske mest på alkoholfronten de första dagarna

Nu grät jag en skvätt igen, Val Th. vann mitt hjärta och jag förbannar dig för att du åker och inte jag. Nästa gång jag åker är det för att besegra berget (och bargatan) och inte tvärt om

val thorens med ucpa
De har ju haft ett magiskt väder, eller inte hela jävla vintern. Två snöfall och resten sol men det har du väl redan koll på. Hoppas du får en dump och sen solsken för då får du det magiskt

val thorens med ucpa
Ok :) blir son sagt min alldra första resa till alperna så har inte så mycket erfarenhet av de olika ställena :)

val thorens med ucpa
Du lär ha en grym upplevelse!
Första gången jag reste med UCPA var förra året till just VT. Har varit där innan med andra arrangörer men UCPA var klart bäst även om det var den veckan med klart sämst väderförhållanden av alla besök som gjorts.

Snackas lite om UCPA och tips att tänka på i en annan tråd.

val thorens med ucpa
Ja nu är det ett betydligt fräschare och "klassigare" ställe (läs lugnt och stilla) mot tidigare när det var 30+ grader, svettig, sunkigt och dans på borden till live band.

Tillbaka
Topp