Val Thorens o snö?

Sami_T

Ny medlem
Val Thorens o snö?
Jag och några polare har redan börjat fundera på vinterns åkande, val thorens verkar intressant, men vilken månad ska man åka, för att inte bli mött av bara backar?

Har funderat på mitten av Mars, nå tips ?

Val Thorens o snö?
jag var där rätt sent på säsongen 99 och möttes av fetmycket snö. Inga bara backar där inte.

Val Thorens o snö?
Jag var där i Mars i år och det ösregnade.... Fast det ska man nog inte dra för stora växlar på, hela förra säsongen var ju minst sagt dålig. Jag har tidigare varit där i början av januari och då fanns det hur mycket puder som helst. Det skiftar väldigt mycket från säsong till säsong hur tillgången är på snö och när det är bäst.

Val Thorens o snö?
Jo, denna säsongen var väl inget vidare. Men på något sätt så lyckades jag o gänget pricka in precis rätt veckor. v10-11 (2/3 till 16/3)
Det snöade 9 dagar i sträck innan vi kom ner. Den 3/3 sken solen och det var mycket puder! Fin fint!
Nackdelen med mars är att det blir väldigt varmt på dagarna om solen skiner. Med andra ord så är det hård skare på förmiddagen samt lavinfarligt senare på dagen . Men det finns repor som ligger bra till i skugga. Ha det fett!

Tillbaka
Topp