Val Thorens Skiduthyrning !

siva15

Ny medlem
Vore grymt om några kunde ge mig lite feedback på om det finns tillräckligt med brädor att hyra nere i val thorens nu när jag ska ner vecka 9, .. Finns det chanser för att man kanske inte får någon bra bräda osv? Med tanke på att så många är där osv..
ska åka buss orkar ine hyra här i Sverige och dra med mig den på bussen i 36632525 timmar. :P Mvh / Simon!

V9 har väl Paris sportlov men jag skulle bli ytterst förvånad om fransmännen missade en chans att tjäna pengar. Vi fick ett specialerbjudande på Chamski (tror jag det hette) och betalade 75€ för mellanklassen med pjäxor och allt. På Skiset som har tre affärer där så skulle det kostat typ 110€ med 20% rabatt för samma klass (verkade vara lite bättre skidor).

Om något går sönder så är det skönt att kunna få det fixat direkt där nere istället för att behöva hyra ytterligare en bräda.

okok, jo det var det jag tänkte . :D Rosa Rebell har en poäng i vad han säger men eftersom detta blir min första alpenresa var jag lite nyfiken på hur allt det där låg till ;D
tackar för svar och feedback =)

Vår uthyrning ligger vid "Le Chamois D'or till vänster om knappliften som går upp mitt i byn.

Mat är ungefär lika dyrt överallt, packa med så mycket som möjligt - det är värt det.

Afterski på Tango, Snesko är en trevlig bar och Malaysia den bästa nattklubben. Alla hypade Underground fast det var bara bra drag där en kväll.

Lås dörren på hotellet, tjuvar.

Åk med på pistvisningar om du gillar att åka i grupp.

Akta dig för polisen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp