Val Thorens v.6

Rookien

Ny medlem
Val Thorens v.6
På lördag går flyget ner mot sydligare breddgrader. Närmare bestämt Val Thorens.
Någon som ska dit? Befinner sig där och har något som de vill delge mig och övriga som ska dit?
Hur är åkningen just nu? Var ska man åka? Ställen att gå ut på? Matställen?

Val Thorens v.6
Du ska helt klart gå till Tango på afterski, senare tango igen eller kanske snesko.
Sen på kvällen avslutar du med Malaysia eller Underground.

Matställen vet jag inget om

När jag var där (v.1) så var det väldigt lite snö, men nu är det ju bra så pröva Lac de Loe (stavning?)

Åker ner vecka 13 för övrigt (nån som ska dit)

Val Thorens v.6
Ska också dit, fast vecka 9 så jag passar på och lånar tråden lite om det går bra . :)
Finns det några softa parker inte alltförlångt ifrån själva byn? Är det värt att köpa liftkort för alla tre dalar eller duger det för bara Val Thorens-dalen? Pris på alkohol? Danke. :)

Val Thorens v.6
Kul ställen är ju Tango Malaysia å bech mountain hade en skum dörr mellan som man kunde gå mellan fast om vakterna såg det villa dom boxas.
Liftkort för alla dalarna kan va bra Mount vallon är fint sedan kan det vara bra att ha om mycket är stängt i vt för att det snöar.
Men vt räcker bra om man är där en vecka.
Mat är dyrt som fan ju närmare backen ju dyrare i backen kan en cola kosta upp mot 50 spänn.
Passa er för skumma servetörer i i chorshevel som lägger till dricks själva på noten.
Alkohol är lite billigare än i sverige både ute och iaffärer finns säkert undantag.

Val Thorens v.6
Ja vad jag har läst mig till så är det ju Tango och Malaysia som gäller.
Får väl se hur det ser ut.
Ska bli riktigt skoj i alla fall.
Ses i backen alla glada!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp