Val Thorens v. 8 2013

Val Thorens v. 8 2013
Jag ska tillsammans med 10 tjejkompisar åka ned till Val Thorens på sportlovet vecka 8 men undrar nu lite över åldersgränserna. Jag själv är 17 år och eftersom att jag fyller sent så kommer jag att vara 17 även när vi åker dit. Är medveten om att det är 18 år i Frankrike men har aldrig haft problem tidigare. Har varit ute i Frankrike i orter som Morzine, Val d'Isere, Tignes, Antibes, Biarritz, Cannes och Nice men har aldrig ens blivit leggad tidigare. Har hört att det ska vara strängare nu på sportloven i Valle T men har fortfarande svårt att ta det seriöst, är det verkligen så att de legar så att man bör fixa falskleg innan?

Är självklart inte enbart ute efter att festa utan om någon kan berätta lite om byn och skidåkningen så vore det superbra!

Val Thorens v. 8 2013
hur lugnt som helst, var där när jag var 16 med vänner och det var aldrig något snack om leg. Har man tur finns där massvis med roliga, orörda åk på "andra sidan berget" i Orelle dalen!

Val Thorens v. 8 2013
Orelle dalen, tack så mycket för tipset, det ska jag komma ihåg! Men hur många år sedan var detta? Har för mig att det har gjort om lagarna och att det är som i Sverige, dvs att det är nattklubbarna som blir straffade och inte personerna. Är förmodligen nojig i onödan men vore tråkigt att komma dit utan att vara beredd på att man inte kan gå ut.

Val Thorens v. 8 2013
Under sportlovsveckorna är det betydligt hårdare kontroller, men någonstans kommer ni alltid komma in :) Ses i VT ;D
/ Therese

Val Thorens v. 8 2013
Var där förra året. Det vi gjorde då var att vi scannade in våra pass, photoshoppade pers nr och skrev ut. Sen gick vi runt med det. Fungerade förvånansvärt nog i princip överallt.

Det är dock hårda kontroller i VT på sportlovet, men har ni detta så ska det inte vara något problem! :-)

Finns inte så mycket att säga om skidåkningen, rekommenderar hela systemet. Finns allt man önskar, offpist, park, fina backar osv!

Val Thorens v. 8 2013
Hejsan Mitt namn är alice och jag och mina kompisar ska åka till val disere V.9 vi är 16 år gamla och undra hur hårda de är på leg där nere? och om det funkar med passkopia? :)

Val Thorens v. 8 2013
Va där förra året V.8 och va då som dig, 17 skulle bli 18. Hade inga problem, Ser du inte ut som 14 så skulle jag inte säga att det är några problem (: vist kontrollerna e hårdare, men vissa ställen bryr sig inte alls o vissa e lite hårdare.

Tillbaka
Topp