Val thorens vs Val d'isere

Wippeh

Ny medlem
Hej siktar påatt dra iväg en sista minuten med langley, givetvis äre franska alper och dom två orter man kommer billigast undan hos dom är just val thorens å valdisere. Men vilken av orterna bör man välja. tror att thorens har bättre bas än vad valdisere har men förutom det. Nån som har någon koll på vilken av orterna snön kommer till snarast. helst ungefär den tredje :)

har ni andra tips på orter med andra charter som har allting man behöver ihopslaget där man kan komma undan billigare än langley så ge mig lite förslag. Ciao! obs. den tredje februari drar vi iväg.

mvh william

Både skidåkningsmässigt och afterskimässigt tycker jag att Val D´I slår Val T. Mer varierad åkning, mysigare by mm. Har iofs haft kanonförhållande de gånger jag vart i Val D´I och inte i Val T...

God tur!

ja joo de är ju det. men de är mer snö i val thorens nu. har själv varit i valdi och gillar det skarpt men ja tänkte på de här med vädret att nån har nått konto där dom har väderstatistik å sånt för orterna samt 5dygns prognoser. fanns ju nån brittisk hemsida men dom skaffade så man måste betala typ 100kr för att kunna se nånting vettigt :)

Jag var i Val Thorens förra veckan, vecka 3. Det var inte gott om snö men pisterna var helt suverna, och på slutet av veckan hade det snöat en del så det gick att åka offpist också. Dock lite stenigt fortfarande, men de sa att det skulle snöa så jag tycker Val Thorens är ett bra val annars.
Även om parken där inte var enorm, vet inte hur den är i Val d'Isére men om du vill åka park så kolla om den är större där.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp