Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tele_Marker_Annonymous" data-source="post: 80887" data-attributes="member: 14004"><p>VT: Bil er kjekkt å ha, men parkering koster. For 3 år siden fekk eg redusert parkeringskostnad då eg kunne framlegge dokumentasjon på at eg arbeidet i VT (dokumentasjonen var proforma, dvs. et selkap i VT skrev brevet med eg jobbet aldri der) - vet ikke hvordan det er no. Ved gode forhold tar det 45min ned til Mountiers og nærmeste store supermarked (hamstre mat), ca 1.25t til Albertville, 2.5t til Cham, 3t til Geneve - unngå for all del å kjøre på Lørdager (kø,kø,kø,kø). Veien til VT blir normalt stengt nokre ganger i sessongen grunnet snøstorm etc.</p><p></p><p>Boliger i VT er litt kostbare, men det er fult mulig å finne noe til akseptabel pris - eg ordnet sjølv privat gjennom annonse eg fannt på Internet (fransk side) - tips søk etter "leilighet til leie" (eller studio) på fransk.</p><p></p><p>Jobb - gå runden til diverse barer etc, evt ta kontakt via epost - men jobb tar av tiden du gjerne ville brukt til annet....</p><p></p><p>Når det er dårlig vær er VT ein drittby - turister og lite "sjarm" eller annet å finne på.</p><p></p><p>Bolig er største kostnaden, mat og drikke som heime (billigere mat men ofte meir drikke), husk forsikring (carte neige + fra heimlandet, dyrt å bli henta ned fra fjellet). </p><p></p><p>Lykke til.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tele_Marker_Annonymous, post: 80887, member: 14004"] VT: Bil er kjekkt å ha, men parkering koster. For 3 år siden fekk eg redusert parkeringskostnad då eg kunne framlegge dokumentasjon på at eg arbeidet i VT (dokumentasjonen var proforma, dvs. et selkap i VT skrev brevet med eg jobbet aldri der) - vet ikke hvordan det er no. Ved gode forhold tar det 45min ned til Mountiers og nærmeste store supermarked (hamstre mat), ca 1.25t til Albertville, 2.5t til Cham, 3t til Geneve - unngå for all del å kjøre på Lørdager (kø,kø,kø,kø). Veien til VT blir normalt stengt nokre ganger i sessongen grunnet snøstorm etc. Boliger i VT er litt kostbare, men det er fult mulig å finne noe til akseptabel pris - eg ordnet sjølv privat gjennom annonse eg fannt på Internet (fransk side) - tips søk etter "leilighet til leie" (eller studio) på fransk. Jobb - gå runden til diverse barer etc, evt ta kontakt via epost - men jobb tar av tiden du gjerne ville brukt til annet.... Når det er dårlig vær er VT ein drittby - turister og lite "sjarm" eller annet å finne på. Bolig er største kostnaden, mat og drikke som heime (billigere mat men ofte meir drikke), husk forsikring (carte neige + fra heimlandet, dyrt å bli henta ned fra fjellet). Lykke til. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens?!
Tillbaka
Topp