Val Thorens !

emmawoom

Ny medlem
Val Thorens !
Tja alla snö glada människor !

Vecka åtta tänkte jag o några polare dra iväg till Val Thorens för en vecka av bra skidåkning, fest och träffa öppna glada skid och snowboard åkare ! Dock har jag aldrig varit i Frankrike förut o åkt skidor bara i Italien och Österrike.

Frågan lyder alltså är Frankrikes Val Thorens något att åka till eller är det Österrike man ska till ? St Anton då.

Tack försvar :) / Emma

Val Thorens !
Faktiskt. Var i Val Thorens i vintras och det var jäävligt bra! SOm sagt, satsa på ett liftkort för alla tre dalarna!

Glöm inte afterskiin på La Foile Douce! GALET!

Val Thorens !
borglund sa:
Faktiskt. Var i Val Thorens i vintras och det var jäävligt bra! SOm sagt, satsa på ett liftkort för alla tre dalarna!

Okej! :) Ja jag har ju lite problem nu, då jag är mer av en off pist åkare och svart åkare så är det inte så kul att mina polare nu vill till Bad Gastein .. Det är väl ett svenskt sälen ?

Val Thorens !
Jag har vart i val t 2 år i rad nu och kommer troligtvist åka ner igen nästa år. Grymm åkning, bra offpist mycket fet afterski och många bra alternativ på kvällen! inte så jätte dyrt heller. jag hade kört val t

Val Thorens !
Filipbrannsten sa:
Jag har vart i val t 2 år i rad nu och kommer troligtvist åka ner igen nästa år. Grymm åkning, bra offpist mycket fet afterski och många bra alternativ på kvällen! inte så jätte dyrt heller. jag hade kört val t
Okej tackar för svaret! Hur kändes själva byn? Och är skidåkningen skön :)

Val Thorens !
woom2 sa:
Filipbrannsten sa:
Byn är väl inte den ''mysigaste'' byn men väldigt praktisk allt är inom gång avstånd du tvärar genom byn på en kvart(nära till allt och hela byn ligger i backen så det är bara att åka direkt från dörren i stort sätt) åkning är skön så länge vädret tillåter det, efter som byn ligger så högt upp så kan det bli riktigt skit väder och då är det inte så bra åkning, men om vädret är bra så är det den bästa åkningen jag har vart med om.

Val Thorens !
Filipbrannsten sa:
woom2 sa:
Filipbrannsten sa:
Byn är väl inte den ''mysigaste'' byn men väldigt praktisk allt är inom gång avstånd du tvärar genom byn på en kvart(nära till allt och hela byn ligger i backen så det är bara att åka direkt från dörren i stort sätt) åkning är skön så länge vädret tillåter det, efter som byn ligger så högt upp så kan det bli riktigt skit väder och då är det inte så bra åkning, men om vädret är bra så är det den bästa åkningen jag har vart med om.
Ja okej! Kan tänka mig det i och med att det ligger så högt uppe men det är ju ändå skönt med en "snösäker" ort, kan kanske bli lite kallt ? Sista frågan dårå .. after ski och fest är det lika bra som i österrike ?

Val Thorens !
Kör valtho, det är som bad gastein fast med bra åkning, och som sagt FOLIE DOUCE! Vidare till snesko för grym apres, sen till tangos grymma happy hour och sen summit. Rock et rôll!!

Val Thorens !
woom2 sa:
borglund sa:

Okej! :) Ja jag har ju lite problem nu, då jag är mer av en off pist åkare och svart åkare så är det inte så kul att mina polare nu vill till Bad Gastein .. Det är väl ett svenskt sälen ?
I VT finns grym off pist (La Masse är ett måste) men alla svarta backar suger för dom pistar dom sällan. Men det finns sköna röda backar som är hyfsat branta.

Senast ändrad:
Val Thorens !
kan garantera dig att du blir nöjd med Val Thorens!

Vilken vecka ska du dit och med vilket resebolag åker du med? Ska själv dit vecka 8....

Val Thorens !
woom2 skrev:
Ja okej! Kan tänka mig det i och med att det ligger så högt uppe men det är ju ändå skönt med en "snösäker" ort, kan kanske bli lite kallt ? Sista frågan dårå .. after ski och fest är det lika bra som i österrike ?
Alltså byn är ju som sagt inte mysig på det sättet som vissa alpbyar är men festen är sjukt bra! Som många andra sagt är afterskin på La Folie Douce riktigt bra, går inte att missa heller. Tango är väl ett lite halvtrött ställe men bra happy hour och sen finns det en hel del annat att välja på. Jag gillar veronica som fan, men dom stänger redan vid ett.
Åkningen är dessutom sinnesjukt bra, räknar man med alla tre dalar är det helt klart det bästa jag varit med om i skidväg.

Val Thorens !
Mill sa:
woom2 skrev:
Alltså byn är ju som sagt inte mysig på det sättet som vissa alpbyar är men festen är sjukt bra! Som många andra sagt är afterskin på La Folie Douce riktigt bra, går inte att missa heller. Tango är väl ett lite halvtrött ställe men bra happy hour och sen finns det en hel del annat att välja på. Jag gillar veronica som fan, men dom stänger redan vid ett.
Åkningen är dessutom sinnesjukt bra, räknar man med alla tre dalar är det helt klart det bästa jag varit med om i skidväg.
Ja folk verkar vara riktigt nöjda dom som varit där, har du varit i österrike och i så fall var :) ?

Val Thorens !
henke_720 sa:
woom2 sa:
henke_720 sa:
kan garantera dig att du blir nöjd med Val Thorens!

Vilken vecka ska du dit och med vilket resebolag åker du med? Ska själv dit vecka 8....
Skulle då vara vecka åtta med rollinsnow enkelt o bra pris verkar smidigt !
Bra val, jag och gänget ska också dit med rollin'snow, sjukt bra pris och grymt roligt (har åkt med dem tidigare....)
Låter ju grymt!! Är dock inte helt hundra om vi väljer bad gastein med dom istället, hade varit skit Shyst om du beskriver lite om orten :) ! Typ är det många svenskar där eller är det mest fransmän och tyskar ?

Val Thorens !
Man kan väl säga så att det finns mycket fransmän, holländare, engelsmän, danskar och svenskar. Fransmännen ser man aldrig ute på krogen för dom håller sig till dom franska barerna. Holländarna håller sig till dom holländska barerna (Veronica och Le Monde). Danskar och svenskar hittar du mest på Tango, Snesko och Saloon. Sen strålar alla samman efter kl 2 på nattklubbarna Summit och Malaysia.
Träffade bara en tysk på hela förra säsongen.

Val Thorens !
patr sa:
Man kan väl säga så att det finns mycket fransmän, holländare, engelsmän, danskar och svenskar. Fransmännen ser man aldrig ute på krogen för dom håller sig till dom franska barerna. Holländarna håller sig till dom holländska barerna (Veronica och Le Monde). Danskar och svenskar hittar du mest på Tango, Snesko och Saloon. Sen strålar alla samman efter kl 2 på nattklubbarna Summit och Malaysia.
Okej men du rekomenderar val thorens ?

Senast ändrad:
Val Thorens !
woom2 sa:
patr sa:
Okej men du rekomenderar val thorens ?
Jag menade inte det jag skrev som något negativt direkt.

Det beror på vad du vill ha ut av din vistelse där.
Vill du ha bra fest är VT helt rätt. Bra drag från afterski till nattklubb och man träffar riktigt sköna människor.
VT och dom tre dalarna har riktigt bra pist, park och offpist om snön är bra. Men vill man ha en mysig by eller puderhåla där man åker orört hela dagarna är man lite fel ute.

Senast ändrad:
Val Thorens !
tjena!
val thorens är grymt! varit där 2 gånger,blir nog en tredje i år...Hur gamla är ni som åker med rollinsnow?
är de baar gymmansie ungdomar lixom?

Val Thorens !
mixmox sa:
emmawoom sa:
mixmox sa:
Härligt :) åker ni med rollinsnow? Nej första gången för nästan alla av oss så det kommer bli awesome! :D
Yes rollinsnow :) hoppas på man hamnar i en buss med riktigt skönt folk :) hur tar ni er ner :)
Vi åker buss ner med Nortlander, hoppas det är lite folk i vår ålder som åker med dom med :)
Haha ni får göra det ballt annars på bussen :D var ifrån är ni :)

Val Thorens !
Johan555 sa:
tjena!
val thorens är grymt! varit där 2 gånger,blir nog en tredje i år...Hur gamla är ni som åker med rollinsnow?
är de baar gymmansie ungdomar lixom?
Låter gött , vi ett gäng i sista ring. Kan inte tala för andra hur gamla folk är men rollinsnow riktar sig åt gymnasie elver uppåt !

Val Thorens !
emmawoom sa:
mixmox sa:
emmawoom sa:
Yes rollinsnow :) hoppas på man hamnar i en buss med riktigt skönt folk :) hur tar ni er ner :)
Vi åker buss ner med Nortlander, hoppas det är lite folk i vår ålder som åker med dom med :)
Hahah de lär vi göra ;) blir fan inte förvånad ifall vi blir utslängda från bussen efter typ halva resan.. x)
Vi är alla från halmstad :) ni då?

Val Thorens !
mixmox sa:
emmawoom sa:
mixmox sa:
Hahah de lär vi göra ;) blir fan inte förvånad ifall vi blir utslängda från bussen efter typ halva resan.. x)
Vi är alla från halmstad :) ni då?
Hahaha så ska det låta :D jaså en i gänget jag ska ner med festar där denna helgen :) Bjärred är vi ifrån.

Val Thorens !
Vi får inte våra liftkort förräns andra dagen heller så första dagen blir det barrunda! :D ah okej, hur många är ni då ? :)

Val Thorens !
mixmox sa:
emmawoom sa:
mixmox sa:
Vi får inte våra liftkort förräns andra dagen heller så första dagen blir det barrunda! :D ah okej, hur många är ni då ? :)
Haha samma här men det e nog bara bra kan behöver en skön kväll efter tjugo timmars buss :) fyra tjejer !
Ja exakt, o så hinner man handla dricka o allt sånt me :) Men ni lagar mat själva eller hur gör ni? :)
Nej tack och lov :D vi betalar 650 kronor till en restaurang så hämtar man maten där :) men haha sprit kommer inhandlas ^^

Val Thorens !
emmawoom sa:
mixmox sa:
emmawoom sa:
Haha samma här men det e nog bara bra kan behöver en skön kväll efter tjugo timmars buss :) fyra tjejer !
Ja exakt, o så hinner man handla dricka o allt sånt me :) Men ni lagar mat själva eller hur gör ni? :)
Nej tack och lov :D vi betalar 650 kronor till en restaurang så hämtar man maten där :) men haha sprit kommer inhandlas ^^
Själv blir de panpizza o nudlar hela veckan... :( jo vi lägger pengarna på dricka istället, antagligen inte så jättesmart men men ;)

Val Thorens !
mixmox sa:
emmawoom sa:
mixmox sa:
Själv blir de panpizza o nudlar hela veckan... :( jo vi lägger pengarna på dricka istället, antagligen inte så jättesmart men men ;)
Hahaha billys äger :D fast kanske inte så mycket ;)

Val Thorens !
emmawoom sa:
mixmox sa:
emmawoom sa:
Hahaha billys äger :D fast kanske inte så mycket ;)
Nah känns som man kommer tröttna efter typ andra dagen x( men det får de vara värt ;D

Val Thorens !
Tillbaka
Topp