Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
val thorens
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 44916" data-attributes="member: 33859"><p>Hej.</p><p>Det är inte så svårt att hitta ett jobb i VT om man kommer ner tidigt på säsongen, typ början av december. Det är svårt att fixa jobb redan här hemma, förutom som reseledare och det vill ju ingen vara för då får man ju inte åka skidor.</p><p>Det är jobb som bar, servera osv som finns att få. Dåligt betalt men oftast ett fritt boende.</p><p></p><p>Man har inget behov av att kunna franska där, engelska funkar bra. Har varit där i fem säsonger och kan inte ett ljud franska, men har många franska vänner ändå.</p><p>Jag tycker att det är en fånig myt att fransmän inte vill förstå om man inte kan deras språk, och det är inte bara i VT jag menar.</p><p></p><p>Det är ganska många säsongare i VT men inte många som är svenska, flest är ju givetviss fransmän. Sen är det danskar och engelska.</p><p></p><p>Vill man inte jobba är det ganska lätt att hitta boende ändå, men det är inte billigt och man får bo många på liten yta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 44916, member: 33859"] Hej. Det är inte så svårt att hitta ett jobb i VT om man kommer ner tidigt på säsongen, typ början av december. Det är svårt att fixa jobb redan här hemma, förutom som reseledare och det vill ju ingen vara för då får man ju inte åka skidor. Det är jobb som bar, servera osv som finns att få. Dåligt betalt men oftast ett fritt boende. Man har inget behov av att kunna franska där, engelska funkar bra. Har varit där i fem säsonger och kan inte ett ljud franska, men har många franska vänner ändå. Jag tycker att det är en fånig myt att fransmän inte vill förstå om man inte kan deras språk, och det är inte bara i VT jag menar. Det är ganska många säsongare i VT men inte många som är svenska, flest är ju givetviss fransmän. Sen är det danskar och engelska. Vill man inte jobba är det ganska lätt att hitta boende ändå, men det är inte billigt och man får bo många på liten yta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
val thorens
Tillbaka
Topp