Val Thorens

axelj

Ny medlem
Val Thorens
Tjäääääna!

Drar som många andra till Val Thorens på sportlovet för att pumpa lite puder!
Dock funderar vi lite över spritpriser osv.

Någon som har koll på priserna i Val Thorens för de alkoholen? (Allt som innefattar alkohol).
Har förstått att det ska skilja sig lite från Österrike och Italien!

Tacksam för svar, hej på er!

535670_3264509304480_2049362713_n.jpg

Val Thorens
axelj sa:
Tjäääääna!

Drar som många andra till Val Thorens på sportlovet för att pumpa lite puder!
Dock funderar vi lite över spritpriser osv.

Någon som har koll på priserna i Val Thorens för de alkoholen? (Allt som innefattar alkohol).
Har förstått att det ska skilja sig lite från Österrike och Italien!

Tacksam för svar, hej på er!

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/535670_3264509304480_2049362713_n.jpg
Har inte varit där men ska dit på sportlovet, har för mig från kompisar att det ska vara som i Sverige om inte dyrare tror även att du behöver vara 18, är INTE säker på detta men har hört av bekanta.

Val Thorens
Inte speciellt mycket dyrare än våra systemet/krog priser
Ölen på apres skin kostar 5euro tex.

Om ni bilar eller åker buss ner till valtho så kan ni handla
på en del på färjan ner till tyskland där de är väldigt billigt.

Val Thorens
De leggar inte i affärerna men däremot så kommer ni bli leggade när ni ska in på de olika klubbarna.
Om ni är under 18 så funkar det att dra en scan på era pass och photoshoppa åldern och sedan gå
runt med den utskrivna bilden.

Var lugna i köerna bara då de har de 2 största vakterna i frankrike skulle jag gissa på.

Val Thorens
martinlesalpes sa:
Inte speciellt mycket dyrare än våra systemet/krog priser
Ölen på apres skin kostar 5euro tex.

Skönt o höra! Jo vi åker ju med båten så får bli att handla på sig där!
De flesta av oss är 18 när vi väl är där men annars, brukar det vara svårt att komma in om man är under 18?

oliversimonsson sa:
Hej, jag och en kompis är 100 på att åka ner över säsongen till val thorens . vi behöver några bäddar till oss! Intresserade?
Tyvärr! Vi är bokade med Slopetrotter redan och har fyllt rummet!

Senast ändrad:
Val Thorens
martinlesalpes sa:
Räkna inte med att kunna storhandla på båten ner om ni åker buss, under sportlovet är bussarna ofta överlastade redan innan de lämnar Sverige och busschaufförerna har rätt att neka ölflak och alkoholkonsumtion under resan.
Priserna på båten är dessutom ofta samma, eller högre än på orten. Plus att det blir mycket mindre att släpa runt vid ankomst om ni väntar med ölhandlandet.

(Menar inte att vara en partypooper, men så är det.)

Det enda som möjligen kan vara värt är Jäger - det är inte alltid det finns i franska mataffärer.

Val Thorens
Heddious sa:
martinlesalpes sa:
Räkna inte med att kunna storhandla på båten ner om ni åker buss, under sportlovet är bussarna ofta överlastade redan innan de lämnar Sverige och busschaufförerna har rätt att neka ölflak och alkoholkonsumtion under resan.
Priserna på båten är dessutom ofta samma, eller högre än på orten. Plus att det blir mycket mindre att släpa runt vid ankomst om ni väntar med ölhandlandet.

(Menar inte att vara en partypooper, men så är det.)

Det enda som möjligen kan vara värt är Jäger - det är inte alltid det finns i franska mataffärer.
Det vill säga att Val Thorens kanske inte är så dyrt i alkoholväg som det tidigare sagts?
Känns ju som oavsett pris lär det ju ändå inte överstiga Sveriges priser...

Nä men lite kul att testa lite fransk öl istället!
Jäger är ju ett tvång i skidkretsar, det skall köpas oavsett!
Tack!

Val Thorens
Jag arbetade där i vintras och kan säga att under i princip hela säsongen så leggade dem inga i princip. Men vecka 7 & 8 som är danskarnas sportlov, så var dem väldigt strikta med det pga att det var så många som var under 18 som kom dit och detta visste de flesta i förhand. Vecka 9 om ni killar åker, antar att det är det i och med att det är sportlovet så kan dem ha mjuknat till lite från vecka 7 & 8 men soms at räkna med att bli leggade vecka 9 också

Priserna kommer jag inte ihåg exakt dåjag som skidguide hade lite billigare och gratis en del, men har för mig att öl kostar ca 6 €, drink(stor) 10€, flugel 4-5€, jägerbomb 8€ och sen kan man som sagt köpa öl ganska billigt i matbutikerna( det lönar sig inte helt o ta med det hemifrån) köpte 12 pack för 15-20 € har jag för mig. Men ska dit andra veckan i december och hjälpa dem nya guiderna i Val Thorens för slopetrotter faktikst så kan ju kolla upp det lite mer exakt om jag kommer ihåg det :)

Riktigt bra puder btw!

Val Thorens
Tjena!
Skulle du inte pumpa puder? Det finns öl med bra priser på tex Sherpa. Håller med tidigare skrivare, inte lätt o inte OK att köpa på sig på ex färjan. Bussarna är proppfulla o Chaffisarna kan vägra att ta in några flak inne i bussen. I skidsystemet blir det dyrare ju närmare du kommer mot Courchevele. Kan rek att äta lunch i La Tania på brittpuben mitt i byn. www.rollinsnow har bra resor till Val T! Rekommenderas!

Val Thorens
Marmolada sa:
Tjena!
Skulle du inte pumpa puder? Det finns öl med bra priser på tex Sherpa. Håller med tidigare skrivare, inte lätt o inte OK att köpa på sig på ex färjan. Bussarna är proppfulla o Chaffisarna kan vägra att ta in några flak inne i bussen. I skidsystemet blir det dyrare ju närmare du kommer mot Courchevele. Kan rek att äta lunch i La Tania på brittpuben mitt i byn. www.rollinsnow har bra resor till Val T! Rekommenderas!
Var i Bad Gastein förra året med Rollin Snow förra året och var ganska besvikna faktiskt.
Mycket pengar för väldigt lite resa!

Pumpa puder gör jag helst när det är ljust, och när det är mörkt då får man sysselsätta sig på annat sätt!
Då blir det lite starksprit på båten och sparar ölen och det lätta till byn.

Andra tips på klubbar/restaurangen/afterskiis som måste besökas? (Le Folie Douce är självklart redan).

Val Thorens
Känns som att de som tidigare åkt buss ner till Valtho här åkte med "we're having fun. NOT! Bus co."

Senaste fyllde vi upp bussen med så mycket sprit att vi nästan lämnade kvar en kille pga platsbrist!

Val Thorens
martinlesalpes sa:
Känns som att de som tidigare åkt buss ner till Valtho här åkte med "we're having fun. NOT! Bus co."

Senaste fyllde vi upp bussen med så mycket sprit att vi nästan lämnade kvar en kille pga platsbrist!
Man får väll helt enkelt fråga lite snällt om man får ta med lite!

Val Thorens
Gällande sprit i VT är det väl bara Jäger och Minttu som inte finns (HEDDA?!). Så något annat behöver ni ju inte släpa på :)

Val Thorens
När jag var där förra sportlovet så gjorde vi precis som det tidigare har sagts, photoshoppade pass och skrev ut. Problemet var att de (få) svenska vakterna som var där krävde "försäkringskortet". Men det löste sig alltid.

Sprit är lite olika från ställe till ställe. Öl brukar gå på ca. 5 euro. I affären är ölen väldigt billig. Shots kan vara dyra, drack någon shot för 9 euro. Men vill ni komma undan billigt så kan ni det!

@twickstrom - Vad jag minns så kunde man köpa Jäger i affären även Minttu. Problemet är att starksprit är väldigt dyrt.

Åker man buss så rekommenderar jag att man köper en eller flera flaskor starksprit på båten!

Angående klubbar osv. blev jag lite besviken... Ända riktiga klubben är Malaysia, väldigt mycket folk, men blir nästan för dräggigt. Afterskin är dock bland det bästa jag har varit med om! :)

Val Thorens
Olichor sa:
@twickstrom - Vad jag minns så kunde man köpa Jäger i affären även Minttu. Problemet är att starksprit är väldigt dyrt.
Sant, jäger fanns men ruggit dyr, my bad!
Men all starksprit är inte dyr, en 70is vodka ligger på ca 12 euro på Sherpa! Sen så får man ju inte glömma 2,5 euro-vinet!

Val Thorens
Olichor sa:
När jag var där förra sportlovet så gjorde vi precis som det tidigare har sagts, photoshoppade pass och skrev ut. Problemet var att de (få) svenska vakterna som var där krävde "försäkringskortet". Men det löste sig alltid.

Sprit är lite olika från ställe till ställe. Öl brukar gå på ca. 5 euro. I affären är ölen väldigt billig. Shots kan vara dyra, drack någon shot för 9 euro. Men vill ni komma undan billigt så kan ni det!

Åker man buss så rekommenderar jag att man köper en eller flera flaskor starksprit på båten!

Angående klubbar osv. blev jag lite besviken... Ända riktiga klubben är Malaysia, väldigt mycket folk, men blir nästan för dräggigt. Afterskin är dock bland det bästa jag har varit med om! :)
Förjävla kul att höra! Ang. utskriften av pass, skrev ni bara ut skiten på en A4 och visade upp den som ingenting? Låter lite väl enkelt!

Tillbaka
Topp