Valet å kvalet

WarMachine

Medlem
Valet å kvalet
Har fått bra erbjudanden på några olika plank. Har dock svårt att välja. D lutar mest åt Bandit XX men jag har ett lägre pris på ELAN M12. Är d nån som har erfarenhet av dessa lagg. På menyn finns även Atomic 11.20 samt HEAD Monster 75. Dessa fyra är mest intressanta just nu men som sagt svårt att välja. Skall åka bortåt 30 dar i vinter med allt från Trollskogen i Hundfjället till Back Bowls i Lake Louise. Vilken skida fixar detta bäst.
P.S. Detta är kompletteringsköp. Jag har redan ett par beprövade K2.

Valet å kvalet
Ptja för att veta vad du ska komplettera med kan det ju vara bra att veta vad det är för K2 skidor du har och varför du vill komplettera.

Valet å kvalet
Själv kör jag med Head Monster 85. Det är en lite tyngre aggressivare skida som är ganska så vridstyv och hård i allmänhet. Jag kan tänka mig att 75:an uppvisar liknande egenskaper. För mig är skidan helt perfekt. Den skär igenom uppåkt snö och ligger samtidigt som en racing skida i pisten. Fladdrar inte vid höga hastigheter. Gillar du att droppa lite klippor eller liknande så kan jag bara ge positiv kritik åt skidan. Tack vare hårdheten så känns det väldigt stabilt både i luften men framförallt i landningen.
Har en del polare som kör med dubbel X och gillar den. Den skidan är mjukare än Monster. Vet inget om de andra skidorna du nämnde.
Är 181 cm lång, 85kg tung och åker det mesta, om det kan vara till någon hjälp.

Valet å kvalet
Har åkt lite på head:s monster 75 och tycker de är väldigt sköna, de är fartstabila flyter hyffsat i offpisten och de är bra i pisten, kort sagt en bra allroundskida. Man behöver inte jobba så mycket för att de ska göra som man vill.
Jag har även åkt en del på xx:en men jag tycker inte att dessa är lika fartstabila och känns lite livlösa, men det är ingen dålig skida, jag tycker bara head:en är bättre. Så om jag var du skulle jag välja Head.

Valet å kvalet
Head Monster 75 är ett bra "allround val", om du inte vill ta steget fullt ut och satsa på offpist.
Alla skidor funkar i pist och offpist. Det är mer frågan om vem och vad som står på dem.
Skidor skall du köpa efter din vikt, aggresivitet i åkstil, samt tekniska färdighet.

Tillbaka
Topp