Välja pjäxor

Haal0707

Ny medlem
Välja pjäxor
Ska spendera vintern i Österrike och ska införskaffa ett par nya pjäxor. Har inte särskilt mycket kunskap kring ämnet och undrar om någon har tips på modeller, samt butiker i stockholmstrakten? Kör både off-pist och i pisten. Har en budget på någonstans mellan 4-6k

Välja pjäxor
Gå till Alpingaraget och/eller Alpint i Stockholm så hjälper de dig med vad som passar din fot och åkning
Alternativet är givetvis att köpa på plats för att underlätta (bör ingå i priset) efterjustering av passform.

Senast ändrad:
Välja pjäxor
Nej, köp i Österrike istället! Vart ska du? Intersport Kaprun har en av de bästa boofitterna i Alperna. Fördelen med att köpa på plats är att de ganska troligt kommer behöva göra småsjusteringar, och det görs då enklast och gratis av de som du kört pjäxan av.

Välja pjäxor
mattiasstolt sa:
Nej, köp i Österrike istället! Vart ska du? Intersport Kaprun har en av de bästa boofitterna i Alperna. Fördelen med att köpa på plats är att de ganska troligt kommer behöva göra småsjusteringar, och det görs då enklast och gratis av de som du kört pjäxan av.
Jag ska till Bad Gastein! Hmmmm, det låter ganska logiskt det du säger... får kanske bli så. Bad Gastein verkar vara en ganska stor by, visst måste dem ha Intersport där?

Välja pjäxor
Det finns intersport för uthyrning där, vet ej om de säljer pjäxor men de var duktiga och hjälpsamma när jag behövde justera mina pjäxor jag köpt hemma i Sverige.

Välja pjäxor
Finns ingen anledning att jaga rätt på just en Intersport. Det där är mer individbaserat än butiksbaserat. Frågar du 10 pers om tips på bra bootfitter när du kommit ner så kommer du troligen ha fått en rätt klar bild om vart du ska gå sen. Sannolikheten är att du lär hitta ett helt gäng i Bad Gastein som är alldeles ypperliga. Och så länge du inte har extrema "Anja Pärsson"-behov typ så lär du ha mer nytta av att ha lokal tillgång framför den sista top of the line-expertisen

Välja pjäxor
Jäpp, köp på plats i Österrike. Och investera i formgjutna sulor på samma ställe.

Finns ingen anledning att jaga rätt på just en Intersport. Det där är mer individbaserat än butiksbaserat. Frågar du 10 pers om tips på bra bootfitter när du kommit ner så kommer du troligen ha fått en rätt klar bild om vart du ska gå sen.
+ 1 på den.

Tillbaka
Topp