Välja skidor...

Välja skidor...
jag tror att scratch e ett bra val....jaag kör på rossignol freeze b3 domm tyker jag e sköna iaf fast jag har inte testat dom i pudersnö men i hopp e dom sköna dom e inte för tunga och inte för lätta......men men lycka till med valet.....

Välja skidor...
kör på ett par monster 75:or istället sköna i pisten men gör inte bort sig när snön ligger bottenlös. Ca 6000 utan bindning

Välja skidor...
Vilka av dessa 4 skidor ska jag välja?
väger 70 kg, 175 lång, gillar att åka fort men kan även bli lite i offpisten men ganska sällan. Åkt i 4 år så är medelduktig.

ATOMIC Sx9 Supercross,
ROSSIGNOL Cobra X power,
SALOMON Crossmax Spaceframe PILOT,
VÖLKL Energy 220 Vi

Får byta ut mina skidor för att stålkanterna släppte.

Någon som kan ge ett tips på någon utav dem 4, vore skitsjysst, måste välja senast till Fredag.
/Svårt att välja

Välja skidor...
Jag köpte ett par rossignol scratch fs 168 (gul gröna) för 3995kr på teamsportia i västerås för dt gick att pruta:)de kanske är lite för mjuka för dig men jag vet int. Annars fungerar de grymmt bra och till dt priset är jag himla nöjd. lycka till

Välja skidor...
Med tanke på dina mått så ska du välja skidor som är långa (minst 180 cm) för att kunna njuta av pudersnö. Tänk dessutom på att både B2 och Monster 75 är kompromisser, varken för pist eller puder...

SwedenSmith:
Scratch = Rossignol...

Tillbaka
Topp