Väljer jag fel bräda? (panik)

Oddiq

Medlem
Vill inte göra fel nu! Jag har lagt undan en burton genie 152 cm, till min dotter. Hon är 11år, 12 i mars, 165 lång, väger strax över 50kg. Hon har kört snowboard i 3år, o skidor sedan hon var 2år. De snowboard hon har hittills har haft, har varit beggade billiga brädor, typ senast en crazy creek som hade åtskilliga år på nacken o var för kort förra säsongen. Hon är väl fortfarande nybörjare, men tar sig ner för typ röda backar. Hon är stor för sin ålder o kommer troligtvis vara en sisådär 180lång om 2-3 år, baserat på att min fru är 179 o ja 191. Nåväl där har ni förutsättningarna. Gör jag fel som köper den? Jag har fått ett bra pris. När jag googlar brädan, så är det en nybörjar-bräda, dam bräda, mjuk flex med rekommenderas vikt 61-79 kg. Brädan når till hakan på henne. Vad säger ni experter, blir det tokigt?

Den blir nog jättebra. Hade jag fått välja om skulle jag valt en Burton Feather som är nästa steg upp i serien.
Genie är mjuk och helt platt som är perfekt om man mest ska leka runt och känna sig trygg på brädan! Specsen på 152an passar bra med vikt och längd och lite att växa i. Fötterna får dock inte bli större än 39.. :)
Fick du ett bra pris så har din dotter och snygg och rolig bräda några år framöver :)

Tack för svaret! Det oroande är ju skostorlek då inser jag. Hon har 39 idag. Frun har 40 41. Midjan på genie är 244 (feather 239). Jag ska dit idag med hennes boots, k2 vandal som sitter perfekt. Brädan är tänkt teamas med burton freestyle storlek M. Det fanns ju även lite andra brädor. Ska jag kika på annat?

I så fall skulle jag kört på Genie helt klart. Vad har du för alternativ annars?
Har de även Vandal brädorna från K2 så kan 148an vara ett alternativ som har 25 i midja vilket kanske är något brett just nu. Tycker du tänker rätt i längd men gärna nåt mellan 24.5-25 i midja. Jag trycker alltid på att inte välja en för smal bräda!

Grymt med freestyle-bindning också, alltid värt att ha riktiga grejer under fötterna som även är snygga. Extra kul med tjejer som rockar loss på bräda :)

Tillbaka
Topp