Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vall av skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anelistra" data-source="post: 353351" data-attributes="member: 44084"><p>Enig med Jarle, disse er for spinkle til deg!</p><p></p><p>Du bør minst opp i Vølkl Mantra. 4frnt VCT kan også være bra - i bredden iallefall. Men 182 høres for kort ut. Det er jo den lengden jeg ville valgt..og jeg er ikke mer enn 178 og jente i tillegg...(og bare gjennomsnittlig flink på ski).</p><p></p><p>K2 Seth kan kanskje også være noe.</p><p></p><p>Generelt sett så bør du satse på ski som er nesten like lang som deg selv (ikke under 185 iallefall) - og forholdsvis stiv.</p><p>Vil du ha mest utbytte av pudderkjøringen satser du på brede ski, men rundt 95 mm på midten fungerer også i preppa bakke.</p><p>Stien bør være forholdsvis stiv. Ikke minst hvis du også skal kjøre i pisten med den - for myke ski vil ikke sitte.</p><p></p><p>Ellers er det nok bra å kjøpe der nede - såvidt jeg vet er det billigere i Østerrike - og kanskje de har noen rester fra sist sesong som de skal selge billig? Demoski eller utleie ski fra ifjor kan jo kanskje være noe å se etter?</p><p>I tillegg bør du kunne få veldig god hjelp i butikkene der nede når du kjøper ski.</p><p></p><p></p><p>Lykke til & god tur!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anelistra, post: 353351, member: 44084"] Enig med Jarle, disse er for spinkle til deg! Du bør minst opp i Vølkl Mantra. 4frnt VCT kan også være bra - i bredden iallefall. Men 182 høres for kort ut. Det er jo den lengden jeg ville valgt..og jeg er ikke mer enn 178 og jente i tillegg...(og bare gjennomsnittlig flink på ski). K2 Seth kan kanskje også være noe. Generelt sett så bør du satse på ski som er nesten like lang som deg selv (ikke under 185 iallefall) - og forholdsvis stiv. Vil du ha mest utbytte av pudderkjøringen satser du på brede ski, men rundt 95 mm på midten fungerer også i preppa bakke. Stien bør være forholdsvis stiv. Ikke minst hvis du også skal kjøre i pisten med den - for myke ski vil ikke sitte. Ellers er det nok bra å kjøpe der nede - såvidt jeg vet er det billigere i Østerrike - og kanskje de har noen rester fra sist sesong som de skal selge billig? Demoski eller utleie ski fra ifjor kan jo kanskje være noe å se etter? I tillegg bør du kunne få veldig god hjelp i butikkene der nede når du kjøper ski. Lykke til & god tur! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vall av skida?
Tillbaka
Topp