Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Valla och kantslip
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sergeant" data-source="post: 1199106" data-attributes="member: 171593"><p>Jag tillhör de som tycker att valla är en skön avkoppling på kvällen.</p><p>Jag rekommenderar </p><p>1) Vallabord med tvingar</p><p>Går bra utan men mycket trevligare med skidor som sitter fast.</p><p>2) Swix kantslip. </p><p>Finns ett kit med hållare, fil, diamantbryne och sandpapper - fungerar bra. Använder mest brynet.</p><p>3) Gummisnodd eller något band (hårsnoddar?) för att hålla upp bromsarna</p><p>4) Hyfsat vallajärn </p><p>Swix har ett enklare som fungerar bra. Håll järnet i rörelse och sänk tempen om det börjar ryka. Dra det i ett lagom tempo där några centimeter av vallan är smällt i bakkant på järnet.</p><p>5) Borstar</p><p>En brons/nylon samt en nylon duger bra.</p><p>6) Plastsicklar och ett sätt att vässa dessa</p><p>7) Stålsickel</p><p>Bra för att dra bort grader/upphöjningar som skapas i belaget i kanten på mindre skador</p><p>8) Valla</p><p>Jag kör allt som oftast CH7x som är allround och lätt att arbeta med. På våren CH8 som är lite mjukare.</p><p>Jag har inte märkt någon skillnad mellan CH och LF. Å andra sidan kostar de ju ungefär samma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sergeant, post: 1199106, member: 171593"] Jag tillhör de som tycker att valla är en skön avkoppling på kvällen. Jag rekommenderar 1) Vallabord med tvingar Går bra utan men mycket trevligare med skidor som sitter fast. 2) Swix kantslip. Finns ett kit med hållare, fil, diamantbryne och sandpapper - fungerar bra. Använder mest brynet. 3) Gummisnodd eller något band (hårsnoddar?) för att hålla upp bromsarna 4) Hyfsat vallajärn Swix har ett enklare som fungerar bra. Håll järnet i rörelse och sänk tempen om det börjar ryka. Dra det i ett lagom tempo där några centimeter av vallan är smällt i bakkant på järnet. 5) Borstar En brons/nylon samt en nylon duger bra. 6) Plastsicklar och ett sätt att vässa dessa 7) Stålsickel Bra för att dra bort grader/upphöjningar som skapas i belaget i kanten på mindre skador 8) Valla Jag kör allt som oftast CH7x som är allround och lätt att arbeta med. På våren CH8 som är lite mjukare. Jag har inte märkt någon skillnad mellan CH och LF. Å andra sidan kostar de ju ungefär samma. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Valla och kantslip
Tillbaka
Topp