vallabord för snowboard

vallabord för snowboard
Ta ett strykjärn och lägg ett lakan du inte bryr dig om över, simple as that.

edit: en strykbräda, haha

Senast ändrad:
vallabord för snowboard
Jo hade ju tillverkat ett eget om man hade haft möjligheten. Men bor i lägenhet och har inget garage, och på jobbet får vi inte göra hobbyjobb så det är kört. Hur funkar fastsättningen av brädan på det där swixbordet tex? har kollat en del på det, men fattar inte hur man sätter fast brädan. Åker ju även längdskidor och det verkar ju kanon för dom iaf. Grejjen är ju att man vill att brädan ska sitta fast ordentligt när man sicklar så blir det så mkt lättare. Swixbordet känns som ett ganska hett alternativ då det ser väldigt smidigt ut och lätt att städa undan. Tjejen kanske låter en använda barnrummet som vallarum nu sista månaderna innan det behövs ;) Någon som har erfarenhet av bordet?

Coldis på vilket sätt gör man ett strykjärn + lakan till ett vallabord?? Tillbehören för att valla som vallajärn, valla, borstar, fiberlene etc har jag och det jag är ute efter är ett vallabord så därför jag frågar om det.

vallabord för snowboard
Jag tror Coldis menar på att man inte behöver göra det allt för krångligt. Det tar ju i runda slängar 5 minuter att rengöra, kasta på och jämna ut vallan och sedan 5 minuters skrapning 20 minuter senare. Jag kan inte motivera mig själv till att köpa ett vallabord att ha i min lägenhet som sedan skall dras fram, ställas upp och sedan rengöras för att inte få vallaflarn i hela lägenheten.

Jag har enkelt nog tagit två sopsäckar och sprättat upp dom samt tejpat ihop. Jag täcker köksgolvet med plasten och lägger sedan brädan upp och ner på bindningarna (kom ihåg att lossa lite på dom). Jag har inget problem med sicklandet men givetvis skulle det gå lättare om brädan satt fast ordentligt. Det enda som är lite drygt är skrapandet precis innan böjen vid nos/tail eftersom jag måste hålla ner brädan samtidigt som jag skrapar. Efter jag är klar viker jag ihop plasten och går ut och skakar av den. Sedan sätter jag ner alla grejer + plasten i en påse och ställer i förrådet.

Mvh
Peter

Senast ändrad:
vallabord för snowboard
oop sorry, jag menade en strykbräda.

Jag tar bara vanliga strykbrädan men lägger något lakan man inte bryr sig om över så kan du spilla hur mycket du vill.

Sedan sicklar jag bara ner allting åt ett håll, viker ihop lakanet med skrapresterna och lägger det i en påse, drar upp lakanet så stannar resterna kvar där i, sen skakar lakanet lite så äre klart.

simple as that

Senast ändrad:
vallabord för snowboard
Ahh tackar för alla förslag men är ute efter ett vettigt vallabord. Har vallat brädan ett par ggr men tycker det är så bängligt att hålla på strula på nån arbetsbänk och brädan glider runt och strular.. och som sagt så är böjen jäkla jobbig att sickla.. Försökt hitta ett par klämmor som är tillräckligt breda för att nypa fast brädan men inte lyckats finna det heller.. börjar man bli för gammal för att klara av internet eller är det helt enkelt så svårt att hitta det?

Lutar att man får smyga iväg på jobbet och svetsa ihop ett par klämmor som klarar av att nypa fast en bräda.. limmar man fast gummi på den och fixar nått gammalt bord som man kan skruva fast det i

vallabord för snowboard
Skruvtving!!!
Bara att spänna fast i hörnan på ett bord om du vill slippa ta av bindsen. Blir ju lite svajig längst ut men lätt att hålla emot me ena näven o sickla me andra.

Senast ändrad:
vallabord för snowboard
Leino sa:
Skruvtving!!!
Bara att spänna fast i hörnan på ett bord om du vill slippa ta av bindsen. Blir ju lite svajig längst ut men lätt att hålla emot me ena näven o sickla me andra.
Problemet är ju att man måste ta av bindningar, annars får man groppar i belaget.

vallabord för snowboard
måste å måste, fan, det beror ju på hur högt man siktar. för vardagsunderhåll så orkar jag inte lossa bindningar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp