Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vallan håller inte
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1198754" data-attributes="member: 66286"><p>Varmvalla la jag på ett rejält lager i våras. Glömde att sickla bort det år henne i julas och laggen blev torra efter tre dagars åkning.</p><p></p><p>När jag vallar kör jag med stålborste först. </p><p>Kan det vara att jag kör för fort med vallajärnet? Man är ju lite rädd att bränna belaget så jag kör kanske för fort. Kan tycka att även vallan när man stryker på blir flammig några sekunder efter man kör med järnet. Som att vallan liksom kryper upp ur belaget igen. </p><p></p><p>Är det praktiskt genomförbart att slipa belaget själv eller är det inlämning som gäller? Med tanke på att skidorna är långt ifrån några proffsgrejer så känns det overkill att lämna in dem på en behandling som kostar like mycket som laggen i sig (om man tittar till andrahandsvärdet alltså)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1198754, member: 66286"] Varmvalla la jag på ett rejält lager i våras. Glömde att sickla bort det år henne i julas och laggen blev torra efter tre dagars åkning. När jag vallar kör jag med stålborste först. Kan det vara att jag kör för fort med vallajärnet? Man är ju lite rädd att bränna belaget så jag kör kanske för fort. Kan tycka att även vallan när man stryker på blir flammig några sekunder efter man kör med järnet. Som att vallan liksom kryper upp ur belaget igen. Är det praktiskt genomförbart att slipa belaget själv eller är det inlämning som gäller? Med tanke på att skidorna är långt ifrån några proffsgrejer så känns det overkill att lämna in dem på en behandling som kostar like mycket som laggen i sig (om man tittar till andrahandsvärdet alltså) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vallan håller inte
Tillbaka
Topp