Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vallan håller inte
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1198798" data-attributes="member: 29440"><p>Gör rent belagen först så inte smuts åker med ner i porerna.</p><p>Det bästa sättet att rengöra är att lägga på mättningsvalla eller mjuk valla (gul utan fluor) och sickla av precis när de har stelnat- dvs inte är flytande ( någon lite flytande valla gör inget-bättre än att det svalnat för mycket).</p><p>det ska bli som en kletig klump när du siklar av. Stålsickel bukar jag använda, kan behöva göras två gånger. Sickla och borsta noga och putsa av med en fibertexduk mellan borstningarna. Nu har du fått rent och öppnat upp porerna.</p><p>Mätta därefter med ny varmvalla/mättnadsvalla och sickla och borsta med nylonborste på med glidvalla därefter..</p><p>Finns även rengöringsmedel, men jag skulle undvika det om inte belagen är riktigt smutsiga och dåliga, då kanske man kan gå på med fint sandpapper också men jag skulle nog vara försiktig med det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1198798, member: 29440"] Gör rent belagen först så inte smuts åker med ner i porerna. Det bästa sättet att rengöra är att lägga på mättningsvalla eller mjuk valla (gul utan fluor) och sickla av precis när de har stelnat- dvs inte är flytande ( någon lite flytande valla gör inget-bättre än att det svalnat för mycket). det ska bli som en kletig klump när du siklar av. Stålsickel bukar jag använda, kan behöva göras två gånger. Sickla och borsta noga och putsa av med en fibertexduk mellan borstningarna. Nu har du fått rent och öppnat upp porerna. Mätta därefter med ny varmvalla/mättnadsvalla och sickla och borsta med nylonborste på med glidvalla därefter.. Finns även rengöringsmedel, men jag skulle undvika det om inte belagen är riktigt smutsiga och dåliga, då kanske man kan gå på med fint sandpapper också men jag skulle nog vara försiktig med det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vallan håller inte
Tillbaka
Topp