vallåsen

jeremy

Ny medlem
vallåsen
jag undrar om det är någon som har varit i valllåsen ligger typ vid halmstad och ja undrar lite om deras park typ.
Eller om det ör nån som vet nån annan skid backe i skåne.

vallåsen
Vallåsen ligger 6,5 mil från Helsingborg och 4 mil från Halmstad. Mitt emellan dem.

Parken är väl inte mycket att hänga i granen men kommer du vid rätt tid (läs vid snöfall och nyshapad) så är den förvånansvärt bra. För mer info kolla in www.vallasen.se.

Senast ändrad:
vallåsen
vallåsen duger för parkåkning vid goda snöförhållande. åkningen i övrigt är inget att ha. sega liftar (dock inte så mkt kö). finns ju alltid vånga berget att åka i. ligger en bit utanför kristianstad. bra åkning första biten av backen men sedan blir det flackare ju längre ner man kommer.

vallåsen
Har knegat en del på vallåsen, måste tillägga att de vissa vintrar har en någorlunda bra puckelpist - om man nu tycker om sånt.

Vallåsen är mkt trevligt som dags/halvdagsutflykt om man vill damma av utrustningen inför vintern, om man gillar parkåkning eller att dra iväg familjen/nybörjar-polarna etc.
Vill du ha lite avancerad åkning får du styra kosan någon annan stans.

vallåsen
jag var där med klassen för någon vecka sen. detär ett litet ställe men det är jäävligt bra backar ändån, snowparken har inga hopp bara några rails men det är nog bara tillfälligt, Finns däremot bara 1 hopp menar jag :P

Tillbaka
Topp