Säsonga riksgränsen?

Tegelstem

Medlem
Säsonga riksgränsen?
Hej! Är sugen på att söka säsongsjobb i riksgränsen nu kommande säsong. Undrar om någon vet hur åldrarna bland de som säsongar ser ut där? Jag tog studenten nu i våras och av det lilla jag sett på sociala medier verkar det främst vara lite äldre som väljer att säsonga där och att yngre oftast söker sig till typ Åre eller Kläppen.

Säsonga riksgränsen?
Jo du skulle vara bland de yngre så klart men det tror jag inte spelar någon större roll, de som jobbar där (tätt inpå varandra) en säsong blir goda vänner, och har kul ihop, vad jag ser efter 30 säsongskort.
Du kan räkna med att ibland få jobba i Björkliden också men du anställs nog på en av orterna, Björkis är mer familjevänligt och har färre stormstängda dagar.

Den stora skillnaden jämfört med andra anläggningar söderut är att det är 1) färre anställda,2) långt bort, 3) mörkt och 4) lite kallare. Om du ogillar dessa 4 punkter så kan du kanske få problem i upplevelsen - men det beror i så fall (nog) inte på din ålder.

Riksgränsen har Sveriges bästa skidåkning när det är bra väder och absolut Sveriges bästa offpist i alla väder. LMK Industries äger numera Lappland Resorts (Riksgränsen, Björkliden) och satsar på utveckling hör jag! De samarbetar med Narvik för kommande säsong och har gemensamma liftkort.

Säsonga riksgränsen?
Tjena fan!

Kul att du vill hit å säsonga.
Det med åldern. Skulle jag säga att det är lika mycke av yngre. Som dom andra anläggningar om man ser procent mässigt.
Skillnaden är att det inte är lika mye folk hänna uppa som Åre och Sälen området.
Skulle å säga att folk blir bara yngre och yngre hänna. Då folk inte är lika intresserade av å göra säsong mer än max 2år (förutom några få konstiga typer, som en själv)
Det fina i Riksgränsen att åldern är väldigt oviktigt här uppe när det kommer till umgänget. Då alla hänger med alla.

Det där med att det kan bli jobb i Björkliden, när man jobbar i Riksgränsen. Är nått som händer typ aldrig. Det sker i extrema fall. Om det blir någe mye sjukdomsfall.

Säsonga riksgränsen?
Jo du skulle vara bland de yngre så klart men det tror jag inte spelar någon större roll, de som jobbar där (tätt inpå varandra) en säsong blir goda vänner, och har kul ihop, vad jag ser efter 30 säsongskort.
Du kan räkna med att ibland få jobba i Björkliden också men du anställs nog på en av orterna, Björkis är mer familjevänligt och har färre stormstängda dagar.

Den stora skillnaden jämfört med andra anläggningar söderut är att det är 1) färre anställda,2) långt bort, 3) mörkt och 4) lite kallare. Om du ogillar dessa 4 punkter så kan du kanske få problem i upplevelsen - men det beror i så fall (nog) inte på din ålder.

Riksgränsen har Sveriges bästa skidåkning när det är bra väder och absolut Sveriges bästa offpist i alla väder. LMK Industries äger numera Lappland Resorts (Riksgränsen, Björkliden) och satsar på utveckling hör jag! De samarbetar med Narvik för kommande säsong och har gemensamma liftkort.
Härligt, är det svårare att bli en del av gemenskapen beroende var man jobbar? Har sökt lite allt möjligt, båda hotellet och Niehku.

Snödjup

Tillbaka
Topp