vallning frågor o tips!?

Daanne87

Ny medlem
vallning frågor o tips!?
Tja!

Drar upp till fjällen en vecka den 18:e januari.
Tänkte kolla med er hur ni gör, räcker det med att valla en gång innan bara och åka hela veckan ?
Jag vallar gärna hemma men är det värt att lämna in den för att få det gjort?

vallning frågor o tips!?
Du kan utan problem köra ett par veckor på en valla även om du är en pistpumpare.

Nej, det är inte speciellt värt att lämna in den för att få det gjort så länge du aldrig har vallat innan och ska köra ditt livs tävling. Om du är osäker på hur du ska göra kan du enkelt kolla lite videos på youtube. Dock är det inte svårare än att lägga på vallan, vänta någon timme, skrapa bort så mycket du kan, borsta rent underlanget (borsta i åkriktningen).

Lycka till!

vallning frågor o tips!?
Annars får man erbjudande i Skistars anläggninagar ett första åken på 20%, sedan efter några dagar 50% på skidvård. Enkel slipning vaxning kostar 295kr minus rabatten. Prisvärt om man inte själv kan...

vallning frågor o tips!?
gcbossen sa:
Annars får man erbjudande i Skistars anläggninagar ett första åken på 20%, sedan efter några dagar 50% på skidvård. Enkel slipning vaxning kostar 295kr minus rabatten. Prisvärt om man inte själv kan...
Ja kan ju göra själv men har inte stor koll på vilken valla mm man ska använda sig av blev klar med min precis, köpte den gröna -7/-20 får väl hoppas att den duger. Jag tror jag körde den gula på min gamla bräda.

Tillbaka
Topp