Vallning till Burton Custom Wide

karlkarl

Ny medlem
Hej.
Köpte mig en Burton Custom Wide 162 den 21 november 2007, alltså cirka 2 månader sen. Jag kommer antagligen inte använda den innan vecka 7. Det betyder att brädan kommer ha legat med fabriksvallningen i nästan 3 månader utan att bli använd. Är det nödvändigt att lämna in och valla den innan jag åker vecka 7 eller är det helt onödigt? De i affären rekomenderade att jag lämnade in den innan jag åkte om jag inte använde den tidigare..

Tack på förhand

De i affären vill ju tjäna pengar... Man kan faktiskt valla själv! Läs om vallning här: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32530&p=3

Jag brukar valla var tredje (åk)dag om inget konstigt hänt, typ grus, lera och sånt. Ska den stå länge gör jag halva proceduren. DVS. jag låter bli att sickla/skrapa av vallan tills det blir åkdax och låter den stå med ett rejält lager på. Har funkat fint under många år.

asså de får man känna lite själv ja åker skidor nu men ja åkte bräda föra året men de e bara ta me sig ett strykjärn och lite valla å göra själv när man känner att de behövs för de beror ju lite på hur hårt man åker oh så

Tack för svaren men jag kan inte valla själv och har varken ork eller tid att lära mig. Så det jag undrar är helt enkelt, duger fabriksvallningen eller är en nya vallning nödvändig?

Det ær nog troligtvis det bland de lættare saker du kan læra dig i livet, grundkunskaperna alltså. Tar inte mer æn 30 min heller. Sjukt vært att gøra sjælv.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp