Vallsberget

• Trådstartare Trådstartare user73334
  • Start datum Start datum
Vallsberget
Det blev ju ganska bra på slutet! Tycker då jag...

Ja, kan vara kul att åka till ibland. men för dom som bor vid en så kallad stor backe, till exempel kläppen, lär ju bli besvikna ^^

Vallsberget är i Svensbyn som är ca. 5-6 km från Bergsviken.

Vallsberget
Enligt mig så är det ju inget och åka till om man har en bit dit, det är väl mest för dom som bor riktigt nära. Men om man inte har nån annanstans och åka så kan det ju vara värt. Du kan ju kolla på skidorter här på fr.

Vallsberget
Antmeister sa:

Ja, kan vara kul att åka till ibland. men för dom som bor vid en så kallad stor backe, till exempel kläppen, lär ju bli besvikna ^^

Jo till slut blev det ju rätt bra men det var ju så sent så jag hann inte åka så mycket, stukade tummen några dagar innan det stängde :/ .

Vallsberget
halfleif sa:
Antmeister sa:

Jo till slut blev det ju rätt bra men det var ju så sent så jag hann inte åka så mycket, stukade tummen några dagar innan det stängde :/ .
Äh ;) bara å åka ändå ;D hihi..

Vallsberget
Antmeister sa:
halfleif sa:
Antmeister sa:

Äh ;) bara å åka ändå ;D hihi..
haha, jo. men hade börjat tröttna lite, fan vad man ångrade att man it åkte dom sista dagarna ändå när snön försvann ^^

Vallsberget
tänkte uppdatera min gamla tråd och informera att jag var tidigareidag och åkte på valls för första gången i år, var typ 3-4 dm puder överallt och där snökanonerna hade sprutat var det grymt stora snöhögar. märkte också att dom hade tagit bort lite skog till vänster om tävlingsbacken och fixat två nya "backar" där, skulle dock gissa att det är till längdskidspåret :/. själva åkningen tog jag inte så mycket trick på snowboard för att det inte inte var några hopp än. Men jag tog iaf en sweet 360 shuveit ner för ett litet drop med min kompis snowskate, även fast det tog 20 försök och en massa slams innan jag tog det.

Tillbaka
Topp