Valla efter vintersäsongen?

croby

Medlem
Hej!

Har hört att det är bra för belaget att valla in belaget på våren då man åkt klart för säsongen och inte sickla av brädan som ett skydd till nästa säsong. Men hur mycket tjänar man på det egentligen? Jag brukar oftast i mörkaste tråkigaste november valla in alla brädor, skidor osv också Sickla av samma kväll pga smidighet också att typ peppen känns starkare då med snöns intåg:) Tänker typ också att de sitter ju kvar rätt mycket valla inför sommaren om man inte åkt svinmycket under vintern?

Någon som har åsikter om detta haha?

Finns massa tankar om detta om du söker på forumet.
Jag sommarvallar alla åkdon sen ligger dom så tills säsongen kör igång.
Nödvändigt eller ej vet jag inte men gillar att hänga i garaget med vallajärn, Pennywise och pilsner.

Håller med....en pilsner och vallajärnet inför sommaren. Direkt underlagen börjar vitna så är de torra. Det är ett förträffligt skydd hela sommaren. Fattar inte att inte fler gör det. Det är markant skillnad när säsongen börjar.

Som f d racefarsa sitter det i blodet ... skidor/bindningar spolas av med vatten för att få bort salt och grus, stålkanter slipas upp, repor lagas med p-tex och därefter en ordentligt invallning som får sitta på till nästa säsong - allt naturligtvis ackompanjerat med en (eller två) kalla .....

Är man offpiståkare är p-tex all kärlek en skida behöver. Och valla vartannat år i samband med att planslipningen görs ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp