Vandrarhemsboende i Österrike?

smalander

Ny medlem
Hej!

Letar efter tips om riktigt billigt boende i österrike, typ vandrarhem, sovsalar eller liknande. Skall kunna bokas utan bussresa i priset eftersom jag kommer köra ner själv. Inte så noga vilken ort men gärna en med lite snällare åkning. Tacksam för alla tips....

Är du ute efter vandrarhem finns alltid The bunker i Verbier, shysst ställe, från deras hemsida thebunker.ch kan du klicka dig vidare till en annan sida med vandrarhem i övriga schweizorter, de flesta större orter i schweiz har nåt vandrarhem

Ett ställe som jag tror är ganska okänt för svenskar är Weisse. Ligger mellan Mittersill och Zell Am See inte så långt från Kitzhbuhl.
Närmaste ort är Uttendorf.
JAg Hamnade där för en massa år sen av en slump på en firmaresa med buss. Vi bodde i Uttendorf.
Fick tips av en Österrikare att det fanns ett högalpint skidområde inpå knuten.
Weisse är ett litet område med för Österrikes mått stor fallhöjd inte särskilt många lifter men flertalet av besökarna är touringåkare eller alpinister. Det finns ett alpincentrum med det du söker, sovsalar. I huset finns även klättervägg. Och som sagt touringterrängen är fantastisk.
Kan det va nåt?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp