S
Sorabo
Guest
Vanliga skidor, twintip, snowblades och snowboard?
Är en man på 16 år. Har åkt skidor sen jag var 5 år gammal så är varken elit eller nybörjare. Har testat Snowblades 2 ggr och Twintip en gång senast jag åkte. Annars har jag bara åkt vanliga skidor.
Min första fråga är nu: Är det någon stor skillnad på vanliga skidor och Twintipskidor förutom att det är lättare att åka baklänges med twintip?
Vanliga skidor ger kanske bättre stabilitet i vanliga backar/Offpist och Twintip är bättre när man ska trixa och hoppa och så?
Jag åker en del Off-Pist men hoppar även rätt mycket. Vad är då bäst för mig?
Min andra fråga är: Snowblades, är det bara något nybörjare kör för att de är lätta och hoppa med i början för att sedan gå över till skidor? Eller är snowblades något man kan fortsätta åka om man väl börjat med det?
Är de lika bra i offpist och hopp och trix som skidor till exempel?
Min tredje fråga är: Vad är den ultimata skidutrustningen enligt er? Vad är bäst att hoppa med, vad är bäst i vanlig backe och vad är bäst i Offpist?
De riktigt duktiga som kör offpist från berg och så kör väl mest skidor eller?
Hoppas ni kan ge mig svar på mina frågor, ska åka skidor i Funäsdalen v. 8 så vill veta vad jag ska hyra!
Tack på förhand!
Min första fråga är nu: Är det någon stor skillnad på vanliga skidor och Twintipskidor förutom att det är lättare att åka baklänges med twintip?
Vanliga skidor ger kanske bättre stabilitet i vanliga backar/Offpist och Twintip är bättre när man ska trixa och hoppa och så?
Jag åker en del Off-Pist men hoppar även rätt mycket. Vad är då bäst för mig?
Min andra fråga är: Snowblades, är det bara något nybörjare kör för att de är lätta och hoppa med i början för att sedan gå över till skidor? Eller är snowblades något man kan fortsätta åka om man väl börjat med det?
Är de lika bra i offpist och hopp och trix som skidor till exempel?
Min tredje fråga är: Vad är den ultimata skidutrustningen enligt er? Vad är bäst att hoppa med, vad är bäst i vanlig backe och vad är bäst i Offpist?
De riktigt duktiga som kör offpist från berg och så kör väl mest skidor eller?
Hoppas ni kan ge mig svar på mina frågor, ska åka skidor i Funäsdalen v. 8 så vill veta vad jag ska hyra!
Tack på förhand!