Vansinnesvolt

Vansinnesvolt
men hela artikeln verkar ju handla om tjejer. jag har aldrig sett en tjej göra varken front eller backflip, så det är ändå lite töfft. dessutom är frontflip svårare

Vansinnesvolt
Ser hursomhelst våldsamt läckert ut på bilden i Aftonbladet. Och om det är någon som inte förstått, vi snackar PUCKEL, dvs. riktigt skidkörning ...

That´s all folks! / MM

Vansinnesvolt
hm

Riktig skidkörning? Vad är det att förstå? Så alla herrar med farfarströjor som ironiserar om den yngre generationen parkråttor här på forumet tycker det är läckert och helt ok att slänga en volt så länge man åker i en backe som inte blitt pistat på ett tag? är det så jag ska tolka det?

Vansinnesvolt
Jibberish, rätt förstått!!! Vem som helst kan slänga på en 360 i parken, men dra på ett snyggt puckelåk så får du grymt med cred. Puckel är både snyggt och grymt svårt!

Vansinnesvolt
Carled:

Jag har aldrig påstått att det skulle vara enkelt eller på något sätt "dissat"* Puckelpist. Det var inte det min fråga handlade om. Men det sköns tryggt att veta att om jag känner för en Twist-twist-spread så kan jag lätt köra den efter att ha studsat över några pucklar. Skönt att saker och ting fortfarande är relativt och framför allt subjektivt.

(* Misskrediterat, talat nedlåtande om)

Vansinnesvolt
enda konstiga med det hela är att tjejen på bilden gör en bakåtvolt.

om ni vill se sara göra framåtvolten i puckel så gå in på www.puckel.se ,tävlingar, sm -04, dam senior. där finns filmen,

Vansinnesvolt
Jag är djupt imponerad av vad kidsen gör i parken, men ... mitt hjärta slår betydligt hårdare när jag får se ett snyggt puckelåk. Att puckelhoppen nu har utvecklats och volter är tillåtna gör ju bra det hela roligare och jag tror nog att dagarna för trippel twist är lätt räknade.

Förövrigt har jag ju inte varit nedlåtande om jibbarna (åtminstone inte i denna tråd ... :)). Det är intressant vad en del kan läsa mellan raderna!

;) / MM

Vansinnesvolt
MM:

Jag läste inte mellan raderna, jag läste på raderna och bara konstaterade att det var riktig skidåkning med puckelpist. Jag fiskade lite efter vad som kanske inte är riktig skidåkning :) Med tanke på att det uttalas i andra trådar att en del skidåkning inte kanske är riktig skidåkning.

Ditt senaste inlägg väcker en fråga till, hur gammal är man när man inte tillhör "kidsen" längre? :D

Vansinnesvolt
Jibberisch>

Hänger man i parken hör man till kidsen oavsett vad det står för födelsår i passet ... ;-)

Vad som verkligen gör mig irriterad just nu är inte jibbarna utan formationsåkning. Jag får en otäck känsla i magen när jag ser en skidlärare ställa upp sina adepter i formation och sedan inleder med militäriska 1-2-3 för att sedan i grupp köra sladdkortsväng ...

That´s all folks! / MM

Vansinnesvolt
Vansinnetricket, haha!

Nog för att det är ganska svårt men nog är det många tjejer som gör "vansinnestrick". Det vet ni om ni har kollat Puckelpist tävlingar..

Kan dom inte skriva om Tanner Hall och vansinnesdåden? :P

Vansinnesvolt
Kul att läsa inläggen om puckel och att det bara är "tjejjer", jibbkidsen osv.....! För er "gubbar" som har för vana att dissa parkkidsen......! Vad fan e ni rädda för ? Pallar ni inte parken, dra igen och klaga inte, Ja ni är för gamla och har inget där att göra. Ska det vara så jä-la svårt at ge ALLA skidåkare lite kred för det de gör. Snön och backarna räcker till alla och har ni svårt för jibbkids, HÅLL ER IFRÅN PARKEN. Att klaga på en artikel som skriver om puckel är som jag ser det helt vansiningt. HUR ofta får vi läsa om just det. Tjej eller kille, våra freestyleåkare klarar sig mycket bättre en både portåkarna och plattåkarna, så kreditera dem massor.....! Vi Svenskar ska vara mycket stolta över våra freestyle och storabergsåkare, där ligger vi iallafall i världstoppen.....! PEACE // RickTM

Vansinnesvolt
Mountain_Man

Du dissar formationsåkning?
Det är ju ett mycket tryggt och säkert sätt att tvinga eleven till att svänga utan att först leta upp ett lämpligt ställe i manchestern...

Om elevens målsättning dessutom är att kunna göra en sladdande kortsväng med god fartkontroll så är formationsåkningen en inte helt oäven övning.

Att det dessutom ger många goda skratt och andas väldigt mycket retro (eller ungdomlighet för vissa elevkategorier) är väl inte heller fel?

Att ta ut en grupp 45-åriga damer i parken där de skall slåss med kidsen om utrymmet på snön för att öva ovan nämnda kortsväng känns ju inte helt rätt.

Att med kidsen köra formationsåkning i parken känns också fel.
Strömhopp över ett big-jump samtidigt som man övar Schweizerkors kan sluta med att nästa dags övningar får göras med elever i gipsvagga. En skidlärare som diskuterar inåtrotation i höftled som ett sätt att kanta skidan när alla eleverna just knäckt sina bäckenben lider nog av bristsjukdomen dyspedagogik.

Åter till tråden, framåtvolt i puckelpist är fantastiskt imponerande. När jag försöker visualisera hur jag själv utförar en sådan övning framkallas omedelbart en bild av tidigare diskuterad gipsvagga.

Tillbaka
Topp