Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Var är bäst att bo i Sälen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JesperHayland" data-source="post: 1201998" data-attributes="member: 68270"><p>Jag skulle rekommendera Hundfjället eller Lindvallen. Bor man i Lindvallen vill man gärna bo så nära backen som möjligt med ski in ski out, d.v.s. i någon av deras stugbyar som ligger nära backen!</p><p></p><p>Hundfjället har många stugor som är mysiga/billiga men som ligger längre ifrån backen. Är "ski in, ski out" inte lika viktigt skulle jag rekommendera hundfjället. Här har man även möjlighet att ta sig enkelt bort till Tandådalen med knappliften som ansluter de två "bergen". </p><p></p><p>Högfjället tror jag av egen erfarenhet inte kommer vara så intressant för 12 åringarna då det inte finns speciellt mycket att göra där under en vecka. Men boendet är såklart en annan sak, dock eftersom att eventuellt buss är aktuellt skulle jag inte rekommendera Högfjället/högfjällshotellet av geografiska skäl.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JesperHayland, post: 1201998, member: 68270"] Jag skulle rekommendera Hundfjället eller Lindvallen. Bor man i Lindvallen vill man gärna bo så nära backen som möjligt med ski in ski out, d.v.s. i någon av deras stugbyar som ligger nära backen! Hundfjället har många stugor som är mysiga/billiga men som ligger längre ifrån backen. Är "ski in, ski out" inte lika viktigt skulle jag rekommendera hundfjället. Här har man även möjlighet att ta sig enkelt bort till Tandådalen med knappliften som ansluter de två "bergen". Högfjället tror jag av egen erfarenhet inte kommer vara så intressant för 12 åringarna då det inte finns speciellt mycket att göra där under en vecka. Men boendet är såklart en annan sak, dock eftersom att eventuellt buss är aktuellt skulle jag inte rekommendera Högfjället/högfjällshotellet av geografiska skäl. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Var är bäst att bo i Sälen?
Tillbaka
Topp