Var är det för skidor jag behöver?

Hej,

Jag letar efter något roligt. Kör idag QST 106 men vill komplettera, nu blir väl en del förslag att jag har det jag behöver..

Vill ha en bredare skida.
Gillar side hits och att surfa på stökig vårslush.
Poppa runt på knölar i hög fart, mycket tid i luft.
Tight stance och full fart framåt med mycket lek.
Lättare och lite mindre stum än QST 106.
Inte väldigt ostabila skidor.
Jag är 95kg tung en bra dag.

Tackar för all input.

Har liknande förutsättningar. Head Kore 105, 95 kg, 190 cm. Kanske aningen mer traditionell åkstil.

Har snöat in på Blizzard Canvas 118 som komplement. Fundersam på om de är lite för korta (188 cm). Har inte haft möjlighet att testa än.

Blev det något tillskott?

Atomic Bent 110? Tips endast från påläsning, har ej åkt på den. Åker själv mest på Nordica Unleashed 98.

Senast ändrad:
Vill du ha både lättare och bredare (samt mindre stum) skida än QST 106 så kanske Line Vision 114 kan vara något?

Passar till: Riders who slash, smear, and pop off features wanting a lightweight, playful powder tool .
Passar inte till: Hard‑chargers seeking metal‑ski stability on firm or tracked snow
Vikt: ca 1800g/skida

Är man nördig tycker jag denna sidan är kul: https://www.pick-a-ski.com/ski-map . Utgå från en skida och sen klicka dig vidare i grafen baserat på egenskaper man vill åt.

Åkte tre dagar på Armada Whitewalker 116 förra vintern, i Niseko. Riktigt poppiga, surfiga, kul och lätta. Älskade dem och tror att de motsvarar vad du söker. De är förstås inte de bästa laggen för hårda förhållanden, men det är ju inte vad man är ute efter med så breda och lätta skidor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp