Var finns bästa sommarskidåkningen för en familj

stefanlund

Ny medlem
Vi har tänkt oss att åka till alperna över sommaren typ juni tom september. Och undrar om det finns någon som kan tipsa om bra sommarskidåknings ställen för oss.

//Stefan

Om ni skall vara där 3 manader da är det trakigt att vara pa ett ställe pga begränsade utbudet om ni kan ta flera ställen. Finns förvisso X antal liknande tradar här men kan nämnas Saas-Fee, Les 2 Alpes, Zermatt (onödigt dyrt)... kolla ocksa upp öppettiderna juni är ofta stängt (zermatt, saas-fee). Juni är Hintertux ok.

Tack, bra förslag med olika ställen. Vi kanske kan ta husvagnen om det finns några camingar. Hur är det med extraknäck, jag jobbar som skidlärare i funäsfjällen och Lena med boende/stugor i Vemdalen.

Jag tror jag sett i periferi-visionen att det finns en camping bredvid parkeringshuset i Saas-Fee. I Zillertal finns det campingar nere i dalen, om det finns nagon upp mot tux vet jag inte (om inte dvs bil/buss upp tidigt pa morgonen).

trattjaevel: valfri europeisk sommarpark och sov i bilen eller tält eller skaffa jobb som shaper?`Hintertux söker sommarshapers just nu http://www.facebook.com/#!/pages/betterpark-Hintertux/ men var SNABB isaf de postade för 4 dagar sen och star nu att de haller pa att välja och skall vara klara till fredag...

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp