Var finns snön?

Var finns snön?
Åker till Zurich på torsdag (31-MAR-2011) och har inte bestämt varthän det bär. Hör att det är varmt överlag. Tacksam för sista minuten tips på var snön finns.
/m

Var finns snön?
Ska snöa en del, ner till 1500 meter, imorrn och på torsdag. Sen blir det dock riktigt sommarväder över helgen. Tipsar därför allmänt om ställen som ligger högt, gärna med glaciäråkning. T.ex. Saas-Fee eller Zermatt, båda dessa har stor del av åkningen högre än 2500 m, och upp till över 3500m. Var i Saas-Fee för två veckor sen, då kom en rejäl dump där så pisterna är åtminstone säkert bra.
Själv tänkte jag testa Lauchernalp på lördag, räknar med att det är bra i delen mellan 2400 och 3100m. Sista åket på em ner till 2000m kan nog bli intressant iofs... ;)
Var i Flims-Laax i lördags, där var det bara bra uppe på glaciären och jag skulle inte rekommendera att åka dit. Nästan alla backar med sol hela dagen där dessutom...

Var finns snön?
Denna brukar stämma ganska bra.
http://www.snow-forecast.com/maps/dynamic/switzerland

Var i Engelberg i helgen, i pisten var det helt ok men utanför har mycket smält bort eller är som cement.
Helgen innan dess var Andermatt riktigt fint, det dumpade rejält. Vet dock inte hur det ser ut nu.
Innan dess provade jag Gstaad som var helt nedsmält, och innan dess undersöktes Davos som var klart godkänt i pist, men cement utanför.

I helgen blir det troligtvis Zermatt, dock är det cirka 20 grader och sol denna vecka i Zürich så jag har inte så stora förhoppningar, men det ser ut att bli lite snö uppe på höjden iaf

Senast ändrad:
Var finns snön?
Tack för svar och tips. Det visade sig stämma bra och i pisterna var det varm och skönt. Puder krävde en god guide och tre-fyra timmar vandring på hudar till 3.100 möh. Men är ju värt varje meter :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp