var hittar jag tjej-brädan? freeride,145 cm, 62 kg

Var hittar man bra FREERIDE brädor i storleken 145 cm till tjej 62 kg (kill-bräda funkar med)
Har letat på junkyard och boardstore, men där hittar jag bara park-brädor för tjejer i den storleken! hjälp mej, vart ska man leta?

Om du väger 62 är det inga problem att gå upp till 147-149 och då är det mycket lättare att hitta schyssta brädor.

Ja som sagt vid den vikten kan du ju gott lägga på någon centimeter till. Jag säger som jag brukar, Arbor. Push och Cadence är dammodellerna. Kika på www.boardshop.de eller www.kahalani.se

Skulle satsa på en lite längre bräda framförallt om du skall använda den till freeride, upp mot 150 cm borde inte vara några problem. Enligt mitt tycke så gör K2 kanske de bästa Dambrädorna idag. K2 mix, utvecklad av Gretchen Bleiler. Lura dig inte av freestyle betäckningen, grymt allround bräda som funkar till allt. Bland de styvare dambrädorna men du kommer få massor tillbaka, bara för att man är tjej behöver man inte ha en bräda mjuk som en banan som de flesta tillverkare verkar tro.
http://www.hot-zone.tv/store/mix-151-p-17923.html

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp