Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Var kom du in på universitet/högskolan? Alternativ
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 553402" data-attributes="member: 46762"><p>Att kalla arkitekt på KTH för ingenjör vette tusan... Det är ju Sveriges mest otekniska arkitektutbildning, trots att den är på KTH. Chalmers är den som är mest teknisk... Många esteter, dålig disiplin och allmänt slappt fick iaf. mig att känna att det inte var något för mig. Iaf. om man året innan gjorde lumpen i Kåren! </p><p></p><p>Jag prickade ju in 30 skiddagar (typ, räknar in 3-4 timmars kvällsåkning också) det här året på Arkitekt, och där var det helt jäkla omöjligt att få lediga dagar, om man inte skolkade dvs. Det var ju bara arbete med att rita grejer 9-17 varje dag, och lite lektioner och handledningar titt som tätt. Dock inte en enda tenta!</p><p></p><p>Det är ju nästan så att man längtar till studier med bara föreläsningar och inläsning av böcker... Men målet nästa år blir väl 30 "riktiga" skiddagar, och det tror jag nog är en möjlighet! NM var det ju inte tal om i år då vi var mitt uppe i sista projektet den veckan, men på Handels kan det nog funka!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 553402, member: 46762"] Att kalla arkitekt på KTH för ingenjör vette tusan... Det är ju Sveriges mest otekniska arkitektutbildning, trots att den är på KTH. Chalmers är den som är mest teknisk... Många esteter, dålig disiplin och allmänt slappt fick iaf. mig att känna att det inte var något för mig. Iaf. om man året innan gjorde lumpen i Kåren! Jag prickade ju in 30 skiddagar (typ, räknar in 3-4 timmars kvällsåkning också) det här året på Arkitekt, och där var det helt jäkla omöjligt att få lediga dagar, om man inte skolkade dvs. Det var ju bara arbete med att rita grejer 9-17 varje dag, och lite lektioner och handledningar titt som tätt. Dock inte en enda tenta! Det är ju nästan så att man längtar till studier med bara föreläsningar och inläsning av böcker... Men målet nästa år blir väl 30 "riktiga" skiddagar, och det tror jag nog är en möjlighet! NM var det ju inte tal om i år då vi var mitt uppe i sista projektet den veckan, men på Handels kan det nog funka! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Var kom du in på universitet/högskolan? Alternativ
Tillbaka
Topp