Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Var kom du in på universitet/högskolan? Alternativ
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gnilk" data-source="post: 553700" data-attributes="member: 74174"><p>Carled, jag tror du missat en hel del, och ditt resonemang haltar ganska ordentligt..</p><p></p><p>Följande saker är inte nya men högst viktiga:</p><p>- C/C++ (ex: många program...)</p><p>- TCP/IP (typ: www.freeride.se)</p><p>- Unix (ex: DVD-spelare, adsl router, internet provider, typ allt)</p><p>- Windows (om vi bortser från 9x varianterna)</p><p>- De flesta algorithmer som du använder (ex: sortering av data)</p><p></p><p>Principerna för IT-utveckling är inte heller speciellt nya:</p><p>- Design Patterns</p><p>- UML och Objekt design</p><p>- Projekt hantering (även Agila tekniker härstammar från 70 talet)</p><p></p><p>Så även om Word kommer i en ny version, så innebär det inte att din kunskap är gammal. Men det är klart, går du en utbildning i "nyaste-tuffaste-web-tekniken" så är den nog snabbt rätt gammal.. Dock är inte det min bild av universitet och högskolor, utan mer att de lär ut principerna och teorierna, resten är tillämpningar i större/mindre mått..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gnilk, post: 553700, member: 74174"] Carled, jag tror du missat en hel del, och ditt resonemang haltar ganska ordentligt.. Följande saker är inte nya men högst viktiga: - C/C++ (ex: många program...) - TCP/IP (typ: www.freeride.se) - Unix (ex: DVD-spelare, adsl router, internet provider, typ allt) - Windows (om vi bortser från 9x varianterna) - De flesta algorithmer som du använder (ex: sortering av data) Principerna för IT-utveckling är inte heller speciellt nya: - Design Patterns - UML och Objekt design - Projekt hantering (även Agila tekniker härstammar från 70 talet) Så även om Word kommer i en ny version, så innebär det inte att din kunskap är gammal. Men det är klart, går du en utbildning i "nyaste-tuffaste-web-tekniken" så är den nog snabbt rätt gammal.. Dock är inte det min bild av universitet och högskolor, utan mer att de lär ut principerna och teorierna, resten är tillämpningar i större/mindre mått.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Var kom du in på universitet/högskolan? Alternativ
Tillbaka
Topp