Var köpa Intuition?

Var köpa Intuition?
Inte Intuition, men typ samma och lättare att få tag på. Funderar på att köpa ett par. Har funderat på Zipfit också, men tvekar lite inför vikten (ska ha dom i 50/50 pjäxor).

IMG_0979.webp

Var köpa Intuition?
Inte Intuition, men typ samma och lättare att få tag på. Funderar på att köpa ett par. Har funderat på Zipfit också, men tvekar lite inför vikten (ska ha dom i 50/50 pjäxor).

Visa bilaga 38829

Jag turar i princip uteslutande och har gått över till zipfits. Behöll de gamla innerskorna för stora dagar, men jag tror de kommer förbli oanvända. Det är värt den extra vikten.

Var köpa Intuition?
Det ska komma en lättviktare nästa år, men det blir ingen ”riktig” Zipfit utan man kommer att tumma på livslängd och prestanda. Finns nån podd där en representant från Zipfit berättar. Kanske blir bra men jag tänker låta andra prova först.
Om jag ska ha Zipfit behöver jag någon av de tjockare varianterna (Freeride, Workhorse, Gara HV) utan gå-skaft om jag inte ska behöva trycka i mängder med kork i nuvarande gå-varianten GFT som ser rätt tunna ut. Inte helt valt bort det men det lutar åt vanliga gamla Thermo liners, men har inte bestämt mig.

Var köpa Intuition?
Vilken sorts zipfit? Körde du tur-varianten eller vanliga?
GFT, så tur-varianten, ja.

Det ska komma en lättviktare nästa år, men det blir ingen ”riktig” Zipfit utan man kommer att tumma på livslängd och prestanda. Finns nån podd där en representant från Zipfit berättar. Kanske blir bra men jag tänker låta andra prova först.
Om jag ska ha Zipfit behöver jag någon av de tjockare varianterna (Freeride, Workhorse, Gara HV) utan gå-skaft om jag inte ska behöva trycka i mängder med kork i nuvarande gå-varianten GFT som ser rätt tunna ut. Inte helt valt bort det men det lutar åt vanliga gamla Thermo liners, men har inte bestämt mig.
Jag vet inte hur GFT jämförs med övriga zipfits, eller med Palaus liners, men jämfört med de intuition-innerskorna jag har erfarenhet med (1 par "riktiga" och 1 par som gjorts av dem för en specifik pjäxa) och andra "original-foam-liners" så är GFTn betydligt mer volymös. Men jag skulle nog inte köpa en blint utan att testa ut först, med tanke på priset.

Var köpa Intuition?

Visa bilaga 38829

Intressant! De här har jag inte hört om tidigare. Någon som provat eller vet något om dem? Är det samma typ av formbart skum som i Intuition eller är det mer en ersättningssko liknande de flesta originalinnerskor? Alltså har dessa en typ av skum som har ”minne” och verkligen stelnar efter bakning?

Verkar som att deras omlottskor har lite andra egenskaper än innerskorna med plös/tunga.

Har testat Intuition Wrap i mina Lange RX och tycker det blir för mycket material uppe i skaftet, det blir lite väl tight när materialet läggs omlott. Även efter bakningen, när materialet är ordentligt sladdrigt och kompresserbart, blir det ganska tjockt med material i skaftet.

Hör gärna mer om denna innersko om någon har erfarenhet.

Var köpa Intuition?
GFT, så tur-varianten, ja.

Jag vet inte hur GFT jämförs med övriga zipfits, eller med Palaus liners, men jämfört med de intuition-innerskorna jag har erfarenhet med (1 par "riktiga" och 1 par som gjorts av dem för en specifik pjäxa) och andra "original-foam-liners" så är GFTn betydligt mer volymös. Men jag skulle nog inte köpa en blint utan att testa ut först, med tanke på priset.
"Betydligt mer volymös"? Menar du att den fyller ut mycket mer eller att den ger foten mer utrymme?

Var köpa Intuition?
Bra bra! Det borde ju ge tightare passform helt enkelt.
Betydligt tightare passform i zipfitsen jämfört med foamlinern i mina dynafit radicals i alla fall - lyckligtvis bara på rätt ställen efter invärmning och en liten inkörningsperiod :) Årets säsong i nordnorge är lite speciell, så jag har bara hunnit med 11 dagar, ~13k höjdmeter med dem (fler höjdmeter om man räkna med höjdmetrar med kite), och börjar fundera på om ja behöver ett kvarts rör extra kork runt hälarna, men ska fortsätta utvärdera innan jag säger något med säkerhet.

Tillbaka
Topp