Var köper man pjäxor i sverige alt utomlands

RobertHemavan

Ny medlem
Var hittar man störst utbud av telemarkspjäxor i Sverige eller utomlands. Det stora aktörerna inom skidsport i Sverige verkar inte ha någonting längre.

Telemark finns det gott om i frankrike och italien. Scarpa , crispi, garmont var samtliga italienska märken innan scott köpte garmont. på dom flesta skidorter i dessa länder finns det utbud. ska du köpa pjäxor så är det lite lurigt med internet.

Senast ändrad:
Alpint (St Eriksplan) och Alpingaraget (Roslagstull) i Sthlm brukar ha. Dessutom säljer skistore i Gbg åtminstone Scarpa och scott online. De har ju en fysisk butik så det borde gå och prova.

Det största problemet med Sverige är att det finns få modeller att välja på. Ntn finns det oftast mer av. 75 mm så finns ofta scarpa t1 och någon mer. Så att få en pjäxa som passar just din fot är ganska svårt. Pga litet utbud. Fanns en Telemark en topptursbutik när jag var i serre chevalier dom hade säkert 10 till 15 modeller att välja på.

Davo77 sa:
Självklart i fysisk butik i Sverige.
Nu var iofs. frågan VAR i Sverige alt utomlands ... och ärligt talat är det inte självklart med en fysisk butik i Sverige. Om en (gillar "en") gör säsong i tex: Val Thorens är det ju mycket enklare att handla i butik där än att åka till tex: Åre Skidsport (inte för att jag vet om de har några telispjäxor) för att prova och köpa pjäxor ... eller? Men att handla lokalt där en kan prova och fixa är naturligtvis ett stående tips oavsett om lokalt är i Sverige eller Frankrike.

Ordningspolisen
MM

Då får man nog leta med ljus och lyckta eller beställa en flygbiljett

Nä, det börjar bli svårt med pjäxor..... Det går kanske att fundera igenom vad som funkat tidigare och sedan kolla hur tex. telemark-pyrenees hanterar returer, och utifrån detta faktum börja i tid på hösten :rolleyes: så har jag gjort på senare år. (läs webshoppat)

Tycker även det var snopet att garmont försvann, de hade prylarna som passade mig bra och jag har en känsla av att scott i vart fall inte som det ser ut nu tar det vidare. (får väl tiden utvisa)

Undrar nog ärligt hur länge till det finns ett godtagbart urval om det i praktiken ens existerar nu. Nischen börjar bli riktigt smal. Med nisch menar jag telemark i preparerad pist och lite skojjig friåkning, dvs det som idag rakt av funkar lika bra och kanske bättre :| med Tech-prylar.

Snödjup

Tillbaka
Topp