Var ska man åka?

• Trådstartare Trådstartare NMH
  • Start datum Start datum

NMH

Ny medlem
Var ska man åka?
Har ni några tips om var man kan åka v.8 men sin familj. (det är jag som sköter bokning och sånt) Jag funderar på ramundberget, Bydalen, Åre, Vemdalen och möjligtvis lofsdalen.

skriv ner era tankar och tips om ovan nämda skidorter och kanske några andra om ni tycker dom är bättre.

//Robert

Var ska man åka?
Jag kan helt klart rekommendera Ramundberget. De har mycket bra och varierad åkning till priser som är OK. Något uteliv kan man inte direkt tala om men det är en trevlig skidort och det råder aldrig brist på natursnö.
Ramundberget är utmärkt för nybörjare och bra åkare. De som är mer avancerade tröttnar nog efter två eller tre dagar men för en barnfamilj passar det nog utmärkt och lär räcka i en hel vecka.

Åre är dyrt. Det är välkänt. Åre har mer backar än Ramundberget men jag tycker inte att åkningen är bättre. Det finns inte samma variation och utbud. Största fördelen med Åre, som jag ser det, är nattlivet.

Vemdalen är ganska litet, och har bra pister men räcker inte vidare länge om man har stora krav. Personligen anser jag att det helt klart är värt de extra milen till Ramundberget även om Vemdalen eller Klövsjö är bra mål om man åker på dagsutflykt till fjällen.

Snödjup

Tillbaka
Topp