Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
- Var ska man börja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fiddeponken" data-source="post: 832956" data-attributes="member: 69530"><p>Tänk inte på att folk skrattar, Tror du dem kunde sätta tricken i början eller? ne precis. Allt handlar om att våga. Men om du ska testa ett trick som tex backflip så ska du ju inte börja i ett megahopp utan kanske på ett hemmabyggt med mycket snö i landningen. (tro mig du vill inte landa på huvudet i en isig landning)</p><p></p><p>I början ser de stora hoppen farliga ut och man tänker där kommer jag aldrig kunna hoppa. Men det är bara till att hoppa rakt fram någon gång och känna sig för. Då kan nästan inget farligt hända om du inte tar på tok för lite eller mycket fart! Kolla på några andra som hoppar och försök ta lika mycket fart som dem. Då kommer du snart känna att det inte är så farligt stort som man tror. </p><p></p><p>När man har tagit det steget handlar det bara om att våga. Har du 1 gång testat en 360 och kanske lagt en liten bail och klarat dig så känner du "ne men detta va inte farligt alls" sen kör man bara på. Man ska självklart inte bara gå på de största hoppen direkt! Men allt handlar om att göra det första gången och nöta in varje trick så de sitter. Du ska inte gå från 360 direkt till 720 tex. Börja med att sätta 360 ordentligt. Sen nöta in 540 som enligt mig inte är mycket svårare alls! Och efter det gå vidare!</p><p></p><p>Sen ska du inte göra något dumt bara för att "proffsen kan" utan det är dig själv som du måste gå in till. Vill du verkligen göra en 1080 så måste man helt klart satsa lite mer vilket förmoldigen innebär större risker. det handlar om vad du vill med din skidåkning helt enkelt ! </p><p></p><p></p><p>Hoppas du kan ta lärdom av något av det jag skrev ! </p><p>Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fiddeponken, post: 832956, member: 69530"] Tänk inte på att folk skrattar, Tror du dem kunde sätta tricken i början eller? ne precis. Allt handlar om att våga. Men om du ska testa ett trick som tex backflip så ska du ju inte börja i ett megahopp utan kanske på ett hemmabyggt med mycket snö i landningen. (tro mig du vill inte landa på huvudet i en isig landning) I början ser de stora hoppen farliga ut och man tänker där kommer jag aldrig kunna hoppa. Men det är bara till att hoppa rakt fram någon gång och känna sig för. Då kan nästan inget farligt hända om du inte tar på tok för lite eller mycket fart! Kolla på några andra som hoppar och försök ta lika mycket fart som dem. Då kommer du snart känna att det inte är så farligt stort som man tror. När man har tagit det steget handlar det bara om att våga. Har du 1 gång testat en 360 och kanske lagt en liten bail och klarat dig så känner du "ne men detta va inte farligt alls" sen kör man bara på. Man ska självklart inte bara gå på de största hoppen direkt! Men allt handlar om att göra det första gången och nöta in varje trick så de sitter. Du ska inte gå från 360 direkt till 720 tex. Börja med att sätta 360 ordentligt. Sen nöta in 540 som enligt mig inte är mycket svårare alls! Och efter det gå vidare! Sen ska du inte göra något dumt bara för att "proffsen kan" utan det är dig själv som du måste gå in till. Vill du verkligen göra en 1080 så måste man helt klart satsa lite mer vilket förmoldigen innebär större risker. det handlar om vad du vill med din skidåkning helt enkelt ! Hoppas du kan ta lärdom av något av det jag skrev ! Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
- Var ska man börja?
Tillbaka
Topp