var ska man köpa lavinutrustning?

fredde_85

Medlem
Ska man köpa lavinutrustning här hemma eller i chamonix? Jag har hittat ett packet på addnature som kostar 3800 kr för spade, sond och sändare (Ortovox X1) så jag undrar om jag tjänar på att köpa det här hemma innan jag åker ner?

Det låter som ett bra pris! Var inne på Skidsport i Bromma igår i samma ärende och då fick man pröjsa nästan det bara för sändare. Dessutom hade dom inte mycket inne och kan väl inte påstå att personlaen var särskillt behjälplig heller...
Nån som vet nåt annat ställe i Sthlm med expertis och bra produkter på området? Inte Stadium, Intersport etc alltså....

Tja!

Jag köpte lavinsändare & spade i Italien i våras.
Det skiljde ca 30% mellan priset där & här hemma.
Så om du inte vill gynna "lokalabutiken" så köp i Alperna... :-)

// Kricke

Alpingaraget har kunnig personal.

Annars kan du köpa Ortovox X1 för 2840:- i freerideshoppen.

Mvh, Marcus

Jag har precis köpt 5st tranceivers, spadar och sondar från ett ställe i Tyskland. Kostade typ 3000kr per paket. Jag fick frakten gratis eftersom jag beställde så mycket, så det kanske blir lite dyrare om du bara ska ha ett paket. Men ändå billigare än 3800kr.

www.boarder-stuff.de

beställde två ortovox x1 från tyskland för några dagar sen till det fina priset 229 £ st. med frakten på 15 £ så blir det riktigt billigt. surfa in på www.globebtrotter.de å beställ åt dig själv åxå! :)

Tillbaka
Topp