Var ska man säsonga?

Carl-Oskar

Medlem
Var ska man säsonga?
Jag är en kille som går ut gymnasiet till sommaren! Jag har länge haft tankar om att säsonga men var? De ställen jag har tänkt mest på är Sälen,Funäsdalen och Verbier? Jag kör mest park men åker också piståpuder. Var tror ni att man får ut mest skidåkningen?

Var ska man säsonga?
Ser man till De svenska orterna(skistar framförallt) så är det mycket enklara om det är första gången eftersom det mesta är fixat.
Får du jobb i Sälen för skistar så har du boende, liftkort m.m. fixat. Sen efter en säsong i sverige kan du välja alperna ist för då vet du lite mer om säsongslivet.

Och kollar vi park så har ju Tandådalen en riktigt nice park i år! den lär ju itne bli sämre nästa år.

Var ska man säsonga?
Jämföra sälen med en alport är ju som att jämföra en sån frusen färdigrätt med ett riktigt bra restaurang, båda är mat men den ena vill man bara ha mer och mer av och den andra äter man bara för att man inte hade råd eller möjlighet till bättre för tillfället. Så frusen färdigmat varje dag i en säsong? Sen iofs hänger man i parken kanske det är skitsamma det vet jag inget om.

Var ska man säsonga?
Om jag vore du så hade jag nog satsat på Funäs. Alperna kräver (enligt mig) en viss fostran innan man åker till och då kan Funäs passa som handen i handsken.

Vade hade du tänkt att jobba som?

Tillbaka
Topp