Kära Tomte.
Den bistra sanningen är att det inte finns någon distributör av Lib-Tech i Sverige längre. CAB, som hade hand om distributionen tidigare har slutat med det till förmån för, tro det eller ej, Nitro!!??
Under hösten 01 hade jag täta kontakter med Quiksilver Europé om att ta över distributionen av Mervin Manufacturings brädor här i Sverige, alltså Gnu och Lib-Tech. Det visade sig dock att de endast var intresserade av redan etablerade företag med möjligheter till stora ekonomiska satsningar, vilket gjorde mig till en ointressant kandidat. Jag har senare varit i kontakt med dem igen men de svarar inte ens på mina mail där jag frågar om de har någon annan distributör på gång. Det är ett lite märkligt sätt att behandla sina presumtiva kunder. Jag har ju trots allt visat stort intresse för deras produkter.
Efter det har jag varit i kontakt med Mervin direkt för att se om det skulle vara möjligt att importera brädor direkt från dem, utan att gå genom Quiksilver. Men eftersom Quiksilver äger Mervin verkar det inte vara möjligt heller, så Sverige får väl vara utan Världens coolaste snowboards ända tills Quiksilver hittar den ”rätte” distributören dvs feta-med-mycket-stålar-som-inte-kunde-bry-sig-mindre-om-snowboard.
Rock on, Neversummer