Vår!

• Trådstartare Trådstartare Mes
  • Start datum Start datum

Mes

Ny medlem
Vår!
Nu har den värsta delen av året slagit klorna i den usla del av Sverige som jag bor i.

Våren!
Vår i Södra-Sverige ger lika mycket som fyra rätt på stryktipset.
Finns det över huvud taget några fördelar med våren? Det mest outhärdliga är alla positiva människor som ränner runt och med ett glatt leende på läpparna försöker övertala varandra om hur härligt det är med våren. Kan någon säga en positiv sak med våren? Ok om man börjar snacka vårvinter bland bergen då har vi en underbar årstid men sitter man och häckar i Mälardalen eller än värre i Sveriges framstjärt Gbg då är det ju bara gräva ned sig.

Våga inte komma och snacka om att tjejerna börjar lätta på klädseln och man kan sitta och ta en öl på någon käck liten uteservering. Ha! som om tjejerna brukar ta på sig kläder på vintern och att det inte går att slänga i sig en tre fyra halvlitrar vid bardisken. Nej våren borde förbjudas och minimeras till max en vecka. Vårvintern borde behålla sitt grepp med gott snödjup, varma dagar och klara kalla nätter. Har kung Bore helt gett upp för de fjolliga soldyrkarna?

Sen snackas det om hur glad och frisk man skall bli av solen och värmen. Bullshit!!!, då skulle det ju vara happy hour i tex. Israel, Asien, Afrika och LA hela tiden och se hur glada och friska de lirarna är.
Det är bara ett spel för gallerierna när folk förundras över hur vackert det är med alla blommor, tussilago och annat krafs. Vänta bara tills björken blommar och ni sitter där med era rinnande näsor och tårande ögon. Om alla nu hade tyckt att naturen var så vacker, varför flockas vi då kring skithål som våra större byar?

Nej, det man får gå och hoppas på är att våren snabbt är över och det blir sommar så man får börja pyssla med lite intressantare grejer.

Mes, en riktig vårblomma!

Vår!
Tja...själv tänkte jag ta gräva fram vindsurfinggrejorna från källaren, men för dem som endast snö duger, gäller det väl att först ta sig norrut och sen jvla långt söderut

Vår!
Är nästan, dock bara nästan övertygad om vårens ikke vara. Jag har nämligen hittat mig en ljusglimt med den.

Detta torde vara islossningen.
För oss som inte riktigt orkar med att borra stora hål i isen för att ta sig ett uppfriskande dopp innan sommaren har förvandlat vattnet till jäsande alghål kommer islossningen som en befriare! Visst kan man använda sig av dynamit o diverse attiraljer för att åstadkomma en lagom stor vak, men de gubbarna har man ju trots allt inte alltid till hands när nöden tränger på för ett dopp.
Så, fram för isfria vattenhål för oss Isbjörnar.

/D

Vår!
Som om golf skulle kunna skänka lyster åt den hemskaste av årstider.

Golf är ju den mest flacka sport av dem alla. och visst bör det finnas lekparker för ett begränsat antal utövare. Men att tro att denna pullover parfymerade aktivitet kommer i närheten av den inre tillfredställelse som bar och bergsaktiviteter ger, är löjligt.

Golf är och förblir en aktivitet för de anpassade och slätstrukna. Att motivera aktiviteten med att man kommer ut i friska luften och den fina naturen är smått dåraktigt.
Ta en vända förbi garaget med alla gödsel och bekämpningsmedel eller varför inte räkna lite på hur mycket som direkt rinner ut i bäcken.
Visst kan det finnas en viss tjusning i att trycka i väg en gummiboll 250 meter men sedan tar tjusningen slut.

Var är utmaningen, var är naturupplevelsen, var är alla upptåg och trix. Har sällan hört talas om några begåvade afte-golf händelser. Kan ej häller minnas att det sker några större rebelliska innovationer i denna aktivitetsform. I golf finns ingen risk för att bli skadad eller omkullbrottad, vilket är ett självklart tecken för låg kvalitet.

Så bäste Inka jag tackat vänligt för ditt råd men ser ingen vettig anledning att förorena min dyrbara tid ytterligare. Det räcker gott med att arbeta samt att umgås med ett glatt gäng arbetskolleger som lovordar det fina vädret och våren.

Mes, har gott om hcp

Vår!
Jag längtade till våren så hoppen kunde bli mjuka, men nu hatar jag våren! Det glider så segt, dåliga pister och så svettas man!

Vår!
Jag skall inte dra igång en diskussion om golf här och argumentera om varför det är en sån fantastisk sport, "moderat-bandy" eller vad man nu väljer att kalla det :)

Ville bara retas lite och se om det blev nån reaktion i någon form när golf nämndes här på forumet :)

Hur som helst så har var sak sin tjusning om man snackar golf vs. skidåkning och för mig så känns det bra att ha flera intressen... Skulle jag ha tillgång till skidåkning året runt skulle det nog inte kännas lika roligt med skidåkning och på samma sätt med tillgång till golf året runt skulle inte det heller kännas lika roligt...

Men framför allt tycker jag att mkt av tjusningen med Sverige är att vi faktiskt har 4 olika årstider, åtminstonde om man bor norrut som jag gör...

Vår!
Nu tror jag att du börjar närma dig problemet Inka. Det är inte det där med att det kan bli tråkigt att bara pyssla men en gren året runt. Bergsaktiviteter går med fördel att alterneras med baraktivitet. Denna branta blandning kan man sysselsätta sig med hela livet.

Nej jag tror att du satte fingret i grogglaset när du nämnde det där med att bo norröver. Här i Mälardalen finns det ju bara tre årstider, sommar, höst och den förhatliga våren. Vinter eller den av gudarna skänkta vårvinter inträffar aldrig. Visst finns det sämre ställen som Skåne där man bara har sommar och rusk, men inte blir man mycket lyckligare av att någon har det sämre!

Nej golfare eller inte klimatet i de södra regionerna av vårt avlånga land gör ju ingen glad. Skulle vara potatisbönderna då eller Stureplansdonnorna som kan plocka fram de nya trendiga solbrillorna.

Vår!
Men kära lidande Mes. Varför inte skippa våren då den stör dig så mycket? Det verkar ju synd om dig att vantrivas o få ovälkomna våruppstötningar i onödan. Varför inte omedelbums dra till Nya Zeeland t ex, där är det nästan höst nu, och vi vet ju alla vad som kommer efter hösten... :)

Om man bara vill (ja, o har lite tid o pengar o annat såntdär värdsligt) kan man ju åka skidor året om. Ju. Även om man för tillfället råkar befinna sig i Mumindalen...

Vår!
Tjo...!
Kolla rocsport.com under deras WebTV på skidåkning så har dom nått som heter Grusåkning i Spanien.
Det är vårens melodi för oss stackare som är fast i Sveriges södra delar...
D e bara och plocka fram dom gamla raka laggen ur garderoben och dra iväg till sandtaget.

So what else is new.. hell if i knew ?

Peace!
// Snajgel //

Vår!
Damn right!

Våren göre sig bäst med vinter. Ingen vinter – ingen vår. Således är halva Svedala 100% invalid sett till årstider. Vinter är ju numer sällan förekommande så mao går det från skit till lite mindre skit vidare till snapsbuffé till frukost på midsommarafton följt av tokfeta planer inför vintern och nya lagg i september. Rutten spikad, kanterna slipade, så är det vinter igen!

/ Hawk

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp