Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vårda/valla helt nya skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1086046" data-attributes="member: 29440"><p>Klart att du ska lägga ner lite tid på dina skidor om du tycker om att ta hand om dem.</p><p>Börja med att valla dem med varmvalla eller mättnadsvalla.</p><p>En del menar att de redan är klart från fabrik och andra "vallar in" skidorna c:a fem ggr innan glidvalla läggs på.</p><p>Läs och bilda dig en egen uppfattning.</p><p>Jag brukar ta nån medelväg och lägger på två lager (sickling och borstning emellan så klart) innan jag avslutar med ett tredje lager glidvalla. </p><p>Sen vallar jag dem efter c:a5-7 dagars åkning, med ett lager grundvalla/varmvalla och ett lager glidvalla.</p><p>Jag brukar även gå över kanterna med ett ett bryne typ arkansas för att få riktigt bra finnish på kanterna, men det är lite överkurs kanske.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1086046, member: 29440"] Klart att du ska lägga ner lite tid på dina skidor om du tycker om att ta hand om dem. Börja med att valla dem med varmvalla eller mättnadsvalla. En del menar att de redan är klart från fabrik och andra "vallar in" skidorna c:a fem ggr innan glidvalla läggs på. Läs och bilda dig en egen uppfattning. Jag brukar ta nån medelväg och lägger på två lager (sickling och borstning emellan så klart) innan jag avslutar med ett tredje lager glidvalla. Sen vallar jag dem efter c:a5-7 dagars åkning, med ett lager grundvalla/varmvalla och ett lager glidvalla. Jag brukar även gå över kanterna med ett ett bryne typ arkansas för att få riktigt bra finnish på kanterna, men det är lite överkurs kanske. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vårda/valla helt nya skidor?
Tillbaka
Topp