Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vårdavtal mellan Sverige och Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emsies" data-source="post: 185322" data-attributes="member: 42941"><p>På Nya Zeeland täcks olyckor (inte sjukdomar) av ACC (accident compensation corporation), förutom då det första första läkarbesöket. Det gäller inte bara svenskar utan oavsett var du kommer ifrån. T o m sjukgymnastik och liknande täcks... (Men inte hemtransport och liknande, tror jag. Eller invaliditetsersätting och sånt.)</p><p></p><p>Kanada. Har bara varit på sjukhus i Kanada med trasig nya zeeländare. Och då var de helt ointresserade av försäkring, de ville inte ens se några sådana papper (vi ringde försäkringsbolaget för att kolla att vi gjorde rätt). Däremot fick vi papper och kvitton och fick ersättning i efterhand. (När vi var tillbaka på NZ.) Det var inget som helst vårdavtal där- det var dyrt! </p><p></p><p>Har ingen koll när det gäller svenskar, föurtsatte att det var samma deal, men vet inte tyvärr. (Jag hade försäkring men behövde inte använda den.) Men det är väl sos i köpenhamn man ska ringa och få hjälp med praktiska detaljer från, så att det inte blir fel? Eller försäkringsbolaget. Slå dig helst inte när du är själv hur somhelst. Försäkring är dyrt. Men bara röntgenplåtarna kostar mer än försäkringen... Och tänk dig då ett helikopterlyft eller så...</p><p></p><p>Hoppas det hjälper dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emsies, post: 185322, member: 42941"] På Nya Zeeland täcks olyckor (inte sjukdomar) av ACC (accident compensation corporation), förutom då det första första läkarbesöket. Det gäller inte bara svenskar utan oavsett var du kommer ifrån. T o m sjukgymnastik och liknande täcks... (Men inte hemtransport och liknande, tror jag. Eller invaliditetsersätting och sånt.) Kanada. Har bara varit på sjukhus i Kanada med trasig nya zeeländare. Och då var de helt ointresserade av försäkring, de ville inte ens se några sådana papper (vi ringde försäkringsbolaget för att kolla att vi gjorde rätt). Däremot fick vi papper och kvitton och fick ersättning i efterhand. (När vi var tillbaka på NZ.) Det var inget som helst vårdavtal där- det var dyrt! Har ingen koll när det gäller svenskar, föurtsatte att det var samma deal, men vet inte tyvärr. (Jag hade försäkring men behövde inte använda den.) Men det är väl sos i köpenhamn man ska ringa och få hjälp med praktiska detaljer från, så att det inte blir fel? Eller försäkringsbolaget. Slå dig helst inte när du är själv hur somhelst. Försäkring är dyrt. Men bara röntgenplåtarna kostar mer än försäkringen... Och tänk dig då ett helikopterlyft eller så... Hoppas det hjälper dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vårdavtal mellan Sverige och Kanada?
Tillbaka
Topp