Värde på snowboard

maschkin

Ny medlem
Värde på snowboard
Jag undrar om det är någon som vet vad en Burton Feather köpt dec. 2002 och använd totalt 7 dagar, väldigt bra skick, skulle kosta om man skulle sälja den begagnad. Jag hade en, men den har blivit stulen. Försäkringsbolaget vill veta hur mycket den är värd. Tacksam för ett svar

Värde på snowboard
Tar inte försäkringsbolaget reda på sånt själv? Det har de altlid gjort när jag fått nått stulet..

Lite mindre än hälften av inköpspriset ungefär!

Värde på snowboard
Det är ju bara att dra till med nåt rejält, du går ju ändå back med tanke på självrisk, sjablonsavdrag mm....

Hej

Värde på snowboard
om du inte har kvitto eller affären har en databas där de anteckntat ditt namn och vilken bräda du har köpt vilket datum, så är det nog rätt svårt att få ut några försäkringspengar. Annars är det inköpspriset som är värdet...

Värde på snowboard
Det beror lite på vad du har för bolag o så, men jag tror du får pengar ändå men utan kvitto gör dom ett sk "sjablons avdrag", dvs dom drar av typ 50% eller liknande. Så TA I REJÄLT när du anger priset!

Värde på snowboard
Gå in till en butik å fråga om vad den kostar ny. Ja skrev ett handskrivet kvitto på min longboard blev stulen (en begagnad som ja haft ett halvår) o så fick ja 500 spänn mer än va ja betalade för den. Bara å köra stenhårt, bara du skaffar nåt bevis, typ handskrivet kvitto med alla detaljer!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp