värdering snowboard+bindningar

Toem

Medlem
Jag har en snowboard jag funderar på att sälja men vet inte om den är värd 500kr eller flera tusen.
Det är en lib tech skate banana från 2009, skicket är mycket bra och på den sitter det 2012 års union force bindningar i nära nyskick, jag köpte brädan begagnad men bindningarna nya och jag har åkt på brädan max 20ggr pga att jag haft en till bräda + skidor.
Nu tänkte jag sälja den men vet ej vad jag ska begära för den, är nån intresserad så är det bara att skriva.
D70ACF02-004A-44A6-9A71-71A621ACBA60.jpeg
3EBE38EE-1FA8-4DA9-A63E-62BAA6AE2A45.jpeg

Senast ändrad:
Svårt med så pass gamla prylar även om de är i jättefint skick. Jag gissar att det går att få 2000-2500 kanske.

Du kanske kan få runt 1000-1500kr.

Äldre snowboardprylar är tyvärr svårsålt. Det är iaf min erfarenhet efter att jag försökt sälja liknande grejer här och på Blocket.

Du kanske kan få runt 1000-1500kr.

Äldre snowboardprylar är tyvärr svårsålt. Det är iaf min erfarenhet efter att jag försökt sälja liknande grejer här och på Blocket.
Svårsålt? Njae men allt handlar om rätt pris, annons och när. Är mer att folk vill ha alldeles för mycket för deras gamla skäp eller billiga skitbrädor som var dåliga redan från början.
Jag har fått alla mina snowboards sålda förutom en som jag har lagt ut. Det går tyvärr inte att bara lägga ut det på en sida eller kanal utan att använda alla som går.
Trögast har det varit här på Freeride faktiskt men kanske för att folk är mer kräsna här men vad vet jag.

Svårsålt? Njae men allt handlar om rätt pris, annons och när. Är mer att folk vill ha alldeles för mycket för deras gamla skäp eller billiga skitbrädor som var dåliga redan från början.
Jag har fått alla mina snowboards sålda förutom en som jag har lagt ut. Det går tyvärr inte att bara lägga ut det på en sida eller kanal utan att använda alla som går.
Trögast har det varit här på Freeride faktiskt men kanske för att folk är mer kräsna här men vad vet jag.
Nej det kanske inte är så svårsålt egentligen, det var bara min spontana känsla. Jag har nog varit lite slapp när jag försökt sälja, har endast lagt ut här och blocket. Men minns att jag har varit fel ute med pris ett par gånger och behövt sänka för att få napp.

Finns säkert tusen anledningar till vad som styr priset och inte. Men en grej som skulle kunna dra ner det är hur mycket skräp som ligger ute. Det TS vill sälja är ju en grym bräda och bindningar. Men jag tror tyvärr priset blir lägre än vad det kunde varit om det inte legat ute så mycket skräp till försäljning (hur många kexchoklad-brädor har man inte sett t.ex). Bra grejer riskerar att drunkna i resten liksom.

Där har ni kvällens killgissning ang pris och efterfrågan. Tunea in imorgon då jag ger mig på klimatförändringar eller börsen

Ja dessa nu mera Pucko brädor med vad ser ut att vara identiska kopior på Union bindningar som säljs för allt mellan 500-3500kr har totalt översvämat i år. Ser minst en ny varje vecka känn det som.

Som tur är TS kit inte skräp och perfekt för någon som vill köpa sin första bräda eller bara slippa hyra. Hoppas att den blir såld till ett bra pris för både säljare och köpare.

Bruksvärdet på en Skate Banana med Union Force i gott skick är ju faktiskt högt. Läge för rätt köpare att få riktigt bra utrustning till bra pris.

Tillbaka
Topp