Varför är skidfilmer så kassa?

la_grave

Aktiv medlem
T.o.m golffilmer är bättre än badass dude skidfilmer, se tex Järntrean (Bin-jip) (storytelling helt överlägsen alla skidfilmer jag sett, trots nästan obefintlig dialog). Efter att ha sett en hel golffilm som Järntrean känner man sig lite smartare än innan, efter sett en minut av godtycklig skidfilm (snowboardfilmerna är ännu värre) känns huvudamputation som en bra lösning för att befria kroppen från onödigt ballast.

Vem är det egentligen som kollar på skidfilm? Asociala ensamma 'fula gubbar' där skidfilm är så nära de kan komma den riktiga upplevelsen? Varför kolla på skidfilm när man kan åka skidor på riktigt istället (eller i värsta fall ägna tiden åt att arbeta ihop pengar till nästa skidresa)?

Hmm, du har inte tid till att kolla på en skidfilm med du har du tid till att skapa en tråd om att inte kolla på en skidfilm?

Vet inte vad det är för skitfilm du mena att jag skulle kolla på men den jag hitta va ju en skådespelarfilm och inte en dokumentär eller uppvisningsfilm som jag brukar titta på. Menar du hollywood-skidfilmer eller?

Förresten, varför ska man titta på golffilmer om man är intresserad av skidor? Man tittar på skidfilmer för att man vill bli inspirerad, och för att det är kul.

Vem är det egentligen som kollar på skidfilm? Asociala ensamma 'fula gubbar' där skidfilm är så nära de kan komma den riktiga upplevelsen? Varför kolla på skidfilm när man kan åka skidor på riktigt istället (eller i värsta fall ägna tiden åt att arbeta ihop pengar till nästa skidresa)?
Nog det dummaste argument jag hört. Så du tror att alla har möjlighet att åka skidor varje kväll? Eller tror du att varje stund man inte gör något vettigt istället hade kunnat använda tiden till att tjäna pengar till att åka skidor? Tänk efter lite innan du skriver.

Men sluta hänga på freeride, du skulle ju kunna lägga tiden på att åka skidor, eller varför inte tjäna in pengar så att du kan åka skidor?

Vad bra att du påpekade att det bara är socialt inkometenta äldre ensamma män som kollar på skidfilm. Hur gammal är du, 14?

Vill du ha en bra skidfilm med vettig och realistisk handling så rekommenderar jag klassikern från 1990, Ski School

En film som är alldeles utmärkt fantastiskt perfekt att glo på när man åker busscharter till sportlovssvineriet!
Men vadå, finns det bara en genialisk skidfilm? Nej, prisad vare gud, 1994 släpptes uppföljaren Ski School 2 en ytterst värdig tronarvinge!

Senast ändrad:
Järntrean en film om golf? Ja så kan man ju också se det.
Sen råkar väl det mesta på film vara mest yta?
Kan hollywood släppa avatar och tjäna miljarder på en film med story om pocahontas och de blå utomjordindianerna och dess överraskande möte med vite mannen så lägger det ribban...

Självklart åker jag hellre skidor än att se på skidfilmer, men när jag inte har möjlighet att åka skidor så kan det vara chill att se någon!

Varför ser jag på dom då? För att det är kul att se då någon sätter några snygga trick eller kör något fett puderåk som är i en bra filmad och redigerad film och inte minst inspiration. Man kanske kommer på något fett trick som man själv vill testa när man väl kommer ut i backen, man kanske kommer på någon häftig vinkel man kan filma från på något speciellt och kanske får man idéer om hur man ska redigera bättre!

Så visst blir man lite smartare om man ser en skidfilm, men sen kan det ju inte vara vilken skidfilm som helst! Det måste vara skön känsla i filmen.

Sen så blir man också sjukt taggad att åka skidor om man har sett någon bra skidfilm! :D Iallafall jag! :)

Hot Dog The Movie, stort plus att den utspelar sig på en tid när skidåkare såg ut som skidåkare och inte snowboard wannabes :D

Senast ändrad:
Finns ganska många feta skidfilmer faktiskt, även de nyare är inte alls dåliga. Nu vet jag inte om du sett någon av de senaste årens filmer, men det finns några riktiga guldkort. Everyday Is A Saturday är redan en klassiker, lika så Claim. Årets film från Sherpas Cinema, All.I.Can., är nog i topp tre genom tiderna faktiskt. I snowboardväg så var ju faktiskt Art Of Flight kanske lite over the top, men fortfarande sjukt grym.

Lite OT, men utifrån vad du har skrivit här på Freeride, så verkar du vara en rätt gnällig typ som klagar på det mesta.

Man kollar på skidfilm cuz of this dude! (a.k.a +1 på Vattendroppe)

12981.jpg

Senast ändrad:
Eric_W sa:
(ofrivillige golfarn är iofs rätt bra den med..)
Du vet ju inte vad du snackar om! Det var med den ofrivillige golfaren som magin började försvinna! Precis som med Star Wars så är det endast de tre första filmerna som är som är sevärda!

la_grave sa:
T.o.m golffilmer är bättre än badass dude skidfilmer, se tex Järntrean (Bin-jip) (storytelling helt överlägsen alla skidfilmer jag sett, trots nästan obefintlig dialog). Efter att ha sett en hel golffilm som Järntrean känner man sig lite smartare än innan, efter sett en minut av godtycklig skidfilm (snowboardfilmerna är ännu värre) känns huvudamputation som en bra lösning för att befria kroppen från onödigt ballast.

Så dumma argument att jag inte ens orkar argumentera mot dig.
Skulle vara som att argumentera mot en lyktstolpe.

Tillbaka
Topp