Varför Burton?

Kristian83

Ny medlem
Varför Burton?
Varför är alla så kåta på Burton? Varför säljs det knappt några andra brädmärken än Burton i Sverige? Vad är grejen med hela den här evighetslånga Burtonhypen? Själv åker jag på Völkl!
 
Varför Burton?
skulle vilja säga att det inte bara i sverige som burton är stora. dom är ju den överlägset största brädproducenten i världen. tänk snowboardvärldens microsoft lixom. det är ju inte så jävla många som inte kör med windows eller hur? kanske inte en korekt jämförelse men det börjar ju nästan bli så med alla uppköp och annat. dock är det ju schyssta brädor
 
Varför Burton?
Saken är den att Burton har så fruktansvärt mkt pengar att utveckla sina saker för samt att deras Team är riktigt grymt, vilket resulterar i grymma produkter, det finns inget annat märke som kan mäta sig där.. tyvärr..

Sen finns det märken som då och då utvecklar någon klokcren bräda/bindning men det är lite mer "pilkastning" ibland blir det bra ibland mindre bra..

fördelen kontra windows, datorvärlden vs. snowboards, är att snowboardprylar behöver inte vara kompatibla, vilket i och för sig Burton försöker ändra på.. hmm läskigt!



personligen har jag lite förkärlek till Forum, men det företaget sköts ju inte riktigt snyggt tyvärr.. Peter Line´s 158 är bland dom bästa brädorna jag åkt på..
 
Senast ändrad:
Varför Burton?
CustomX sa:
Saken är den att Burton har så fruktansvärt mkt pengar att utveckla sina saker för samt att deras Team är riktigt grymt, vilket resulterar i grymma produkter, det finns inget annat märke som kan mäta sig där.. tyvärr..

Sen finns det märken som då och då utvecklar någon klokcren bräda/bindning men det är lite mer "pilkastning" ibland blir det bra ibland mindre bra..

fördelen kontra windows, datorvärlden vs. snowboards, är att snowboardprylar behöver inte vara kompatibla, vilket i och för sig Burton försöker ändra på.. hmm läskigt!



personligen har jag lite förkärlek till Forum, men det företaget sköts ju inte riktigt snyggt tyvärr.. Peter Line´s 158 är bland dom bästa brädorna jag åkt på..
Helt rätt!
Men som sagt så är det typ bara i de stora affärskedjorna och i en del skidshoper burton saker säljs. Det är inte så ofta man ser extremt många burton brädor i en Snowboard affär (T12, Core. m,m). Dom affärerna brukar ha ganska stor utbud på andra märken.

Men burton bindningar är typ överhypade överallt, de finns nästan överallt. Om man ska titta på nya bindningar och frågar någon i personalen så är det typ det första de sägar "Burton är bra!:)"
 
Varför Burton?
Jag tycker i alla fall att det är jävligt ocoolt att åka burton. Fattas bara en everstryggsäck och ett par oakly googles till det.
 
Varför Burton?
*****Redigerar bort inlägget gällande coalitionstores.
Vetefasiken om jag hade belägg för det hela så iställe för att sprida felaktigheter så får det vara. Övrigt kvarstår dock:


Sen säga vad man vill om att Burton är stora, men personligen tycker jag att det är kul att det är ett åkarstyrt bolag som ligger så pass långt fram jämfört med många andra bolag. Hade kännts som ett större störningsmoment om det varit Benetons bräd märke Killer Loop som legat där på toppen. (Vetetusan om dom ens finns kvar ännu)
 
Senast ändrad:
Varför Burton?
..


harkla sig.. *hrrrm*


kan det månne ha något med volym att göra?. skall butikerna köpa in dyrare brädor som de tjänar mindre på och som foll överlag inte känner till, eller skall de ta in ett världs-känt märke där de köper in volym och får stora rabatter, ett stort utbud av brädor och allt som hör till snowboardåkning till bra priser..

kan det månne handla om just detta?


.... jo.



/Pinn
 
Varför Burton?
tycker att burton med deras stora budget och kunskap borde börja med att göra grejer som håller det borde dom ju ha råd med och vinna på i längden?

snart kommer nog pinn med nått påläst svar..haha

men som sagt skoj med ett märke som styrs av åkare och vart med så pass länge i gamet.

Men jag kör inte burton för det finns så många andra märken som passar mig bättre i smaken

Ha en bra vinter!
 
Varför Burton?
Tobias_L sa:
btw CustomX, gillar inte du burton med tanke på namnet.
jo jag gillar dom, svårt att inte göra, faktum är ju faktiskt hur ballt eller inte ballt Burton än är så gör dom riktigt bra saker..

Namnet hänvisar bara till en av mina brädor, alltså en Burton CustomX, därav av namner, tyvärr ingen tyngre baktanke än så.. ;-)
 
Varför Burton?
Har åkt på burton i 6 år nu och måste säga att jag "overule" är nöjd me dessa brädor. Framförallt för att de är lätta! Jämför en ride/extrema/rossignol bräda med en burton så märker du att det är stor skillnad!.

Dock så gillar jag inte brädorna sen dem bytte tillverkningsfabriker då kvalitén sjönk... har dock kvar min värdelösa custom x (inte helt värdelös men) men har även införskaffat en unity Pride som jag är sugen på att åka.!

Burton gör bra saker och framförallt deras Custom är riktigt grym ! Mycket bättre än andra burotn brädor som har ploppat upp senaste åren som custom X. Inte undra på att det finns många i dagens läge som fortfarande åker på custom trots att den har haft samma design i över 6 år... (ungefär).

Dock så knäckte jag min burton custom som jag var så kär i... och dem har ju f*n bara 1 års garanti! T.om Unity har 2 år !
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp