Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varför finns inte julbo med i goggles-översikten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="patrikt" data-source="post: 1297775" data-attributes="member: 131380"><p>Har kört två veckor med mina juhlbo kat 0-4 nu och är nöjd. </p><p>En solig vecka i Frankrike då det bara var mörka mest hela tiden, snön vara vit men stenhård av fruset regn på ytan (upp till 2700 möh) - inget svårt flatljus att testa i.</p><p></p><p>Sedan en vecka i Idre med alla ljusförhållande. Allt mellan sol till snöstorm och de ger ungeför samma kontrastnivå som utan glasögon, kanske någon gång i molnigt lite bättre och det är bra tycker jag. Möjligen skulle en väldigt gul lins gett bättre kontrast vid något enstaka tillfälle men att slipap kånka med extra goggles eller glas gör att jag hellre kör med ett par.</p><p></p><p>En gång hoppas glaset delvis loss från sin infästning - troligen då jag krängde dem upp på hjälmen men det gick hyfsat enkelt att klicka tillbaka igen och ingen bestående skada.</p><p></p><p>Dyra (trots köp på black friday belv det nästan 2ksek från deras egen hemsida) men ändå nöjd. </p><p>En sak mindre (extra goggles) i ryggan. </p><p></p><p>/Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="patrikt, post: 1297775, member: 131380"] Har kört två veckor med mina juhlbo kat 0-4 nu och är nöjd. En solig vecka i Frankrike då det bara var mörka mest hela tiden, snön vara vit men stenhård av fruset regn på ytan (upp till 2700 möh) - inget svårt flatljus att testa i. Sedan en vecka i Idre med alla ljusförhållande. Allt mellan sol till snöstorm och de ger ungeför samma kontrastnivå som utan glasögon, kanske någon gång i molnigt lite bättre och det är bra tycker jag. Möjligen skulle en väldigt gul lins gett bättre kontrast vid något enstaka tillfälle men att slipap kånka med extra goggles eller glas gör att jag hellre kör med ett par. En gång hoppas glaset delvis loss från sin infästning - troligen då jag krängde dem upp på hjälmen men det gick hyfsat enkelt att klicka tillbaka igen och ingen bestående skada. Dyra (trots köp på black friday belv det nästan 2ksek från deras egen hemsida) men ändå nöjd. En sak mindre (extra goggles) i ryggan. /Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varför finns inte julbo med i goggles-översikten?
Tillbaka
Topp